Alla inlägg under december 2010

Av csa - 21 december 2010 22:20

Jomen lr hur!!! Jag är ju kack-kass på detta!!

Förstår inte vad jag lider av...   Blogga är ju "min grej". Om jag inte ska vara bra på det...va sjutton ska jag va "bra" på då????

*tänka, tänka, tänka...*  


Ja INTE är det då att sköta mitt jobb iaf! För idag...ja då tror jag typ allt gått åt skogen!    Det enda lilla, lilla, lilla som jag gått och varit stupsäker på en längre tid... Det va ju fel, fel, fel - jättefel!!!  Och jag har t o m lyckats få med mig en annan in i mina felgöromål! Det är ju iofs lite skrattretande...eller nåt?!


Ja...nästa år tar vi tag i den biten! Det blir en sur en... Biten alltså!


I söndags började vi med julklapparna till döttrarna. Idag trooor jag att vi fick klart allt! Imorgon blir det "inventering" i alla kassarna. Efter att prinsessorna somnat då. Hade idag ett rent tjoho för att lyckas gömma dem nu på kvällen bara.


Ja och granen kom då in också. Men...det måste va nå fel på den?? Den..."stinker"!?   Nej!! Ingen hund har varken pinkat eller bajsat i den...  . Men den luktar...konstigt!? Men min mamma berättade att hon hade fixat in några grankvistar till något arrangemang idag, och hon tyckte också att nåt va fel. Det luktar...speciellt... INTE gran!!?

Ja, ja...blir våran för hemsk att ha å göra med så finns det ju faktiskt alternativet kast-ut och ner i källaren och hämta upp den lilla plastvarianten. Den funkar ju!! Den är ju lite söt sådär...och barrar inte! Men...jag tycker att det ska vara en riktig. Hm...


Jag har också varit olaglig idag. Jag har stulit.    Men...jag hoppas jag blir förlåten. Jag bara gjorde så...för att jag är stolt!


"Tack" Lina för bilden!!

En av Bosses små nyfödda. Ett litet knytte-barnbarn.     
Ojojo...måste börja planera en hälsapåturné ju!!


Annars har jag nu bara en sak i huvudet. Imorgon är sista arbetspasset!! (Iaf för en vecka framåt) Sen JULLOV!!! Eller va vi nu ska kalla´t... Skönt Ledigt är det som gäller!! Det enda inplanerade... Stjärtlapps-race för hela familjen!


Lovar!! Ska INTE bli lika långa uppehåll framöver. Lovar! Lovar! Hoppas...tror...  


Av csa - 19 december 2010 22:28

Och imorgon blir det till jobbet igen!   

Det har varit långt ifrån en skoj vecka den som gick...


Men helgen tog sig och reparerade näääästan allt. Bortsett från läkar-big-mistakes:en som gjordes då. De är jag ff flyförb... över!


Bosse ställdes i Stockholm

Lyyyysande gick det!! Vann klassen över bröder och systrar...höll jag på att skriva. Men vann klassen gjorde han! Fin kritik! CK fick han också med sig! Strålande!!! I bästa hanklassen var det hejdå nästan på en gång. Men vaaa gör de???

Ja mer om den utställningen ska jag nog inte krysta om.

JO! Åsa-gåsa och Ebba-lebba (vilka underbara namn...hm...) vann hela skiten! BIR, CHAMPIS å tjoohoo va skoj!! Så kul när det går bra för ens vänner!   Fina Bjarke blev BIM.


Hipp, hurra va skoj!!


Några bilder av Bo va inte nåt jag kan bjuda på. Husse och en kamera...BIG NO-NO!!   

Här är Felicia och Vickey i full fart. Den vart lite cool iaf!

Resten av lördagen spenderades hos mina föräldrar, hämta barn, hund hit och dit...ja, mkt får man lägga om i planerna när det ska åkas iväg. Något som glöms bort.


På kvällen börja husse bli mindre och mindre "kaxig"...


Idag blev det iaf startskottet på julklappsinköpen. Eller som jag sa till tjejerna. Nu ska jag in och prata med Tomten ang. era julklappar. Deras ögon stora som tallrikar när jag förklarade att Tomten ju ville veta hur bra de ätit under året...om de varit snälla...osv osv osv. Resultatet av eftertanke - de höll på att äta mormor ur huset medans vi var borta!   


Så nu är iaf klapphandlingen påbörjad! Känns helt okej. Men...klar...ono...


Det bästa med allt är att nu har Bosse iaf blivit pappa. Eftersom jag inte vet hur det gått sen jag prata med Lina sist och hon var osäker om det var fler på gång eller om de "räckte" med tjockisarna som kommit...ja då låter jag det vara osagt/oskrivet. Det är hennes kull - hennes sak att gå ut med! Javisst...vi är delaktiga. Men...ja... så får de bli!
Jag är iaf glad för hennes skull att det blivit pigga, tjocka valpar och en pigg mamma till dem hittills! GRATTIS LINA!!   

Bosse ville iaf inte fira med någon cigarr...han såg mer ut som   när jag skulle gratulera honom till faderskapet!

Han ska väl få sig ett köttben istället...men inte idag. Nu soooova!! Och bädda om husse - som jag nog kan gratulera till att ha ärvt min "hamster i halsen" . Stackarn....usch...


     

Av csa - 17 december 2010 11:39

Har bestämt mig.

  

Ser fram emot något.

Blir inte så bra...för...några andra.

I don´t care.

Det blir jättebra för mig!


Vilofredag för oss idag.

Skriver inget mer hälsa just nu, här. Vatten på kvarn får letas någon annanstans.

"Big Brother". Kameror överallt...


"Se, då krypa tomtar upp ur vrårna, upp ur vrårna,
lyssna, speja...

Hur de mysa, hoppa upp bland faten, upp bland faten,
tissla, tassla...

Sedan åter in i tysta vrårna, tysta vrårna,
tomteskaran, tassar nätt på tårna, nätt på tårna.
Tipp tapp, tipp tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp."



  

Av csa - 16 december 2010 11:14

...om det endå var STAFETTläkare vi hade på VC. Då hade man ju kunnat ge en av dem ett provrör, som kunde överlämnas till en annan och sen bett dem springa åt h-vete...

...vänta, vänta, vänta...ställ din egen diagnos...ge dig själv svaren... Tänk om någon iaf ville prata mitt språk så kanske det slapp bli fel, fel, fel hela tiden!! På hur många språk ska man behöva förklara ALLERGISK??????? Varför skrivs journaler ens...slöseri med elförbrukning...


...och här väntar man...och väntar man...


Något annat roligt att skriva om?


Neheeej...vad skulle det kunna vara?? Är man hemma och är sjuk så händer det ju inte speciellt mkt mer än att man byter vatten i glaset, försöker stoppa i sig något för att få energi eller släpar sig till en dusch för att ev. bli ett uns av piggare.

Men visst...det finns ju folk som verkar ha väldigt mkt på tapeten när de "endå" är hemma...hm...

...jo, jag bloggar när jag är sjuk. Skjut mig om det är förbjudet! Försöker ju bara få ur mig det som annars min stackars familj får lyssna på... De får lida nog.


...dags att vänta vidare...på att någon utländsk läkare ska ringa upp och har man tur så kanske han förstår att han ringt upp rätt människa iaf...


Tillägg kl. 13:42

 

Herr inte-så-svenskat-talandet har ringt. Nu provar vi ny medicin.

Ärad vare Gud i höjden...honom har nog någon gjort i slöjden!


"-Do baara släng-ga gamla medciiin! Nu Nuuu mediciiin, jag skrivfit uut. Braa!?"


Ja va svarar man???  


"-God Jul på dig, hälsa Påskharen att Lucian har ljus i håret, men det är inte farligt enligt SMHI!"

...eller nåt sånt kanske?!

Han har nog varken tagit illa upp eller förstått vad jag än sagt iaf...

 

 

Av csa - 16 december 2010 01:41

  


...är en usel skvallerspridare, ur stånd att hålla isär begreppen.

...såra hans stolthet och han kommer aldrig att förlåta dig.

...i ett parti schack är det alltid XXXXXXX som insisterar på att hans drag är det rätta och löser han ett korsord är det hans ord som passar in - och ofta stämmer det också.

...försök överglänsa en XXXXX och du riskerar att hamna i bråk.

...förlöjliga hans misstag och du har en fiende för livet.

...medfött dåliga humör och retlighet med hämnd.

...hans råd är alltid värda att beakta.

...osv...osv...


Jag är inte mkt för astrologi. Men vettifan om detta inte iaf liknar nåt av sanning?!...


Gonatt.

Eller iaf...dags för en stunds horisontellt läge innan nästa läkare ska få sig några fiskar varma...



Av csa - 15 december 2010 18:55

Har både lust och inte lust att skriva här.

Skriver för att de som VERLIGEN bryr sig uppskattar mina ord... Men tyvärr så finns det ju andra också. Jag får väl bara hoppas att de håller sig härifrån även idag. De bryr sig ju inte och menar ju inget gott iaf, så sluta va så jävla nyfikna. Ni blir inte lyckligare för att jag är olycklig.  


Ja...det kunde gå bättre här...som skrivet...

Halsen känns iaf okej igen. Febern si så där. Ingen hög längre iaf.


Men...


Spyhinken står här nedanför mig. Gladeligen är den tom. När det var dags sist så hann jag faktiskt upp till övervåningen och toaletten innan...

Har ont i bröstet. Har gallont som fan. Hjärtat slår alldeles för fort. Ont!


Jag borde kommit ihåg.


Men hur f-n ska man komma ihåg allt? Jag har ju genom livet ätit en del piller av olika och lika anledningar.

Denna hade jag glömt.

Ery Max

Den jag åt för öroninfl. någon gång under tidigt 2000-tal. Fick andnöd på jobbet och trodde jag skulle dö. Kräktes som en gris. Tog ett bra tag innan hjärtat funka normalt igen.

Allergisk.


Men tydligen så har någon av alla dessa inkompetenta läkare inte gjort sitt jobb - igen.

Borde kanske skrivit i min journal om förra gången?? Borde kanske kryssat i rutan "ganska olämpligt att ge till patienten"??

Men...det borde ju stå även där att jag sen bäbistiden är jätteallergisk emot Kåvepenin också.

Men det gör det inte. Det fick jag svart på vitt i måndags.

Bedrövligt!!!!!!! Va fan vill ni med mig????


Helt ärligt...kan man inte bara få utskrivet gift på en gång?? Då slipper jag ta upp deras dyrbara tid mera. För något försöker ju någon säga mig, uppenbarligen, genom att hela tiden försöka ha ihjäl mig...


Börjar nästan tycka saker om detta.


Hade jag bara orken så hade någon ett jävla HELVETES LIV pga detta!!!!

Men... "För att orka vara sjuk måste man vara tillräckligt frisk!" Eller nåt sånt.


Tack för idag. Lever jag imorgon hör jag av mig. (galghumor)


Bedrövad...


Av csa - 13 december 2010 22:45

 Ja årets Lucia lär jag då inte glömma på ett tag...


Tar det från början.

Natten tills idag var INTE nåt jag vill erfara en gång till. Det hela började igår kväll. Halsont. Konstigt halsont. Och under natten var det inte trevligare. Salivet gick inte att få ner!?!? Svälja - otänkbart! Resultat...springa upp och spotta titt som tätt och trött...trött...trött...nästan så tårarna kom till sist för jag var så trött...


Men gick upp imorse. Hoppade i arbetskläderna och fortsatta spotta. Nåt fel??

Men eftersom jag lovat dyrt och heligt till Hannah att mamma minsann skulle komma och titta på hennes luciafirande innan jobbet...ja va gör man inte för sina barn??


Dit kom vi och kamerna fick hänga med. Och, helt opartiskt tänk   , hade jag ju Världens sötaste Lucia på scen!!


Hm..fick dit nåt sotigt vid hjärtat?! Men där under står iaf min lilla prinsessa. Här är hela luciatåget och de ska ha stor eloge! De sjöng högt och fint ALLIHOPA! Inga blygisar det här gänget inte!!   


         

Riktigt gullig är hon vår lilla hulli(gan)-Hannah!!!


Den här bilden blev inte så bra...men det är charm i den.

Det ska börjas i tid...det där med mode. Även lucior emellan så

ska klädvalen visas upp och diskuteras...  


När det sen blev fika så smög jag ut för att ringa läkaren. Någonstans där så insåg jag att det var nog inte helt okej med mig... Hade jag där och då vetat att jag hade halsfluss så hade jag såklart inte åkt till dagis. Men det är lätt att vara efterklok..


Och som sagt. Till läkaren fick jag komma så småningom.

Det "roliga" där kan man ju hålla sig för skratt över. För det första så kunde jag ju inte ha nån halsfluss (uttal innan undersökningen) för det är ju en barnsjukdom fick jag veta, lite spydigt såklart.    Sen fick jag en tid...och den hölls ju inte. Väntade mer än 40 min över tiden. Det är inte okej. Frossa. Och när jag blivit diagnostiserad både febrig och halsflussbärare...ja då fick jag veta att jag kunde åka hem och bädda ner mig i några timmar. För det fanns ingen läkare tillgänglig som kunde skriva ut recept på medicin. Say WHAT???   De gick på lunch minsann...

Men är man okry så orkar man liksom inte...ja åkte hem...och åkte tillbaka sen för att entra läkaren i ca 2 minuter och sen vidare till apoteket.


Ida hade av en händelse oxå tid hos läkaren idag. Vad jag tycker om den stunden...passar sig INTE i tryck.   Att de beter sig dumt emot vuxna är väl en grej. Men nu får det vara nog på idioti, nu ska vi hitta en privatläkare till henne!!!! Man ska inte behöva lida så som hon gör.

Blir man trött eller?? Ja...de blir man... Hallstas läkarvård suger!!!  


När vi äntligen fick komma hem och stanna hemma så föll jag i dvala...     ...och har   i flera timmar, helt borta.

Men pigg är jag då rakt inte så det blir till att bädda ner sig igen i alla lager med kläder man har. Kaj tokeldar, hundarna flåsar över hettan och jag huttrar...


Har ju som kanske nån minns, en hemsida som inte är så snäll. Grejjen är den att allt har lyckats förskjutits både hit och dit och jag vet inte hur det blitt så?! Får inte till det heller. Funderar på att göra en helt ny. På ett annat ställe. Nån gratissida kanske? Varför betala för nåt som inte går?? Vi får se... Det lär ju inte hända idag iaf. Ögonen värker bara jag försöker titta åt sidorna och ja halsen... lite glass kanske kan lindra nu innan jag ska försöka sova på riktigt. Det är riktigt sexigt när jag får låta dem smälta och rinna ner i halsen ska ni veta.   Ej för beskådning står det på en skylt framför mig.


Någon som tycker det går alldeles för sakta med detta hemsidebygge är Dante. Han försökte idag ta saken i egna tassar...

Vet inte om han lyckades.  


En annan tycker matte suger där hon ligger i soffan... Och jag kan ju bara hålla med honom. Föredrar att inte prata för det är inte skönt. Och bara det. Tystnaden. Tröttsamt...

   


Något roligt idag iaf. Det ser ut som om det blir lite fler Bossebäbisar framöver.   

"Tomten" är far till alla barnen snart   

Nej...orken tog slut nu. Gonatt och krya på er!    

   

Av csa - 12 december 2010 22:33

Brrr...idag. Elda mkt!!


Tog iaf en tur ut. Och i backen här utanför blev det också lite rejsande. Tyckte tjejerna behövde lite luft. Ja...orkar inte skriva så mkt. Bilder?



      


Alla sätt att ta sig nerför en backe provades. Några lite smidigare än andra...


Ute över åkrarna gick farten från fort till fortare. Kass kondis på dogsen? Skulle inte tro det...

         

..men kameran behöver nog tränas upp däremot.  


Falcon är en klok hund. Han tar det lugnt i snön han. Gillas varken av mig eller honom. Som sagt...Falcon är en klok hund!


Bosse tigger efter Dantes pinne och Falcon får snöklumpar borttagna ur tassarna.   


Tjejerna bygger en grotta i skogskanten. Blev inte klar.


Husse hann undan...nära en knätackling där!  


Vet inte vart jag hört/sett/läst det. Men det där med att päls kan dölja och försköna alla möjliga skavanker på en hund, det vet ju de flesta.

Här fotade jag idag mina killar. Här är den med allra minst av päls. Och jag tänker visa upp honom. Naken som en löptik. Långt ifrån i form. Borrelian tog hela hans träningsfix. Kilon och päls likaså. Och ändå en skönhet i kropp och uppbyggnad. Fan va snygg han är på ren svenska!  

Inte konstigt att det är championtitlar mottagna. Jag menar - FÖRTJÄNADE på den hunden!! Hur många andra kan/törs visa upp sina hanar i så här kass kondition? Obadad. Okammad. Ofixad.

Jag kan.


Ja...så fin, så fin, så fin!! Fler titlar ska det nog allt bli...


Vi drog till Strömsholms Ridskola på eftermiddagen. Luciatåg med Show.

Temat: TVtablå.

Det bjöds på olika sagor (typ Askungen, de sju små dvärgarna och Snövit) det var kapplöpning. Islandshästar. Hoppning. Agilityuppvisning. Ja...å lite till...

Husse vann två glöggflaskor på några lotter också. Ska prova dem vid ett annat tillfälle.

Efter fick vi en liten häst-gosestund i Vita Stallet av Erica. Mkt uppskattat!! Stora, stora hästar...små, små va Hannah och Ida. Men ögonen lös!! Och jodå, frågor om ridlektioner och egna hästar kom upp. Hade man kunnat väntat sig annat??            


Hem kom vi. Och nu vidare mot sängen det bär. Imorgonbitti ska prinsessorna upp tidigt som sjutton. Hannah har luciafirande på dagis. Och för en gångs skull så ska HELA familjen komma och titta. Ska bli såå mysigt!!

Nu mera te till min onda hals!!   Har inte tid me nå skit nu!! Den här veckan kommer vara jobbig som den är ändå...

       

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards