Alla inlägg den 1 februari 2010

Av csa - 1 februari 2010 19:45

Sitter ff och sörplar morgonkaffe och surfar lite... Har haft en krånglig natt den som var. Vaknat mängder av gånger bara för att . Inte speciellt förvånad om det vore min tur att bli förkyld nu iofs. Sambon och Hannah har ju hållt på i över en vecka med sina förkylningar... "Turen" har kanske kommit till mig nu?? Yeeeah - Lucky Me...eller?!

Jo jag sitter alltså här och funderar med nåt horn i pannan...ovanligt som fasen.

Kom på en lustig liten sak. Kanske skulle ta och ringa den där Läkarenheten igen??
Med tanke på svaret jag fick av dem i fredags: "Bara för att måndag är en bra dag för dig, innebär ju inte det att det är en  bra dag för oss..." 
Kan liksoom inte släppa den där spydiga kärringens tonfall...
Kan inte i min vildaste fantasti fatta hur en hel dag kan vara avsatt endast för akutfall???
Gör alla i den här hålan akut-illa sig bara på måndagar alltså?? Har de missat att det inte är inner-Stockholms-antal i folk här??? Eller att möjligheten att ramla och bryta ett ben finns faktiskt på onsdagar också!!
(Noterar för säkerhets skull i almanackan:... )

  • Ramla endast på måndagar!
  • Öroninflammationer endast måndagar!
  • Blöd kraftigt endast måndagar!
  • Bryt armen endast måndagar!

Lusten kom för att ringa och säga:
"Bara för att måndagar är en bra dag för er att ha akutider så innebär ju inte det att nån gör akut illa sig just idag!"
Undra vad jag skulle få för välformulerat svar på den kommentaren??
-Var god dröj...mitt kaffe kallnar..., kanske?

Äh! Måtte de halka och bli liggande  för att alla kollegorna sitter och väntar på nåt akutfall i kafferummet !!

"Roande" nog så fick jag igår höra att ett barn här i krokarna hade ramlat och gjort illa sitt knä just i fredags. De hade såklart fått samma typ av svar som jag fick... (Det där med att jobba är tydligen jobbiga grejjer!!! )
Så pojkstackarn fick ingen extrahjälp med att fixa en rtg.tid på centrallasarettet, vilket resulterade i att på lördagsmorgonen så vaknade han med ett jättesvullet knä som han inte kunde röra på och de fick åka ilvägen till akuten ist. Men hade de fått hjälp redan på fredagen så kanske han hade kunnat slippa en sömnlös och ledsen natt...

Är det bra jag som tycker detta är urusel vård och petig?? Hur är det hos er?? Inte ens barn kan man klämma in på en extra tid alltså? Vad gör de om det händer en trafikolycka här på en fredag då?? Ska de stackarna ligga i lobbyn tills måndagen eller??? Nä just ja...då åker ju det till stan...med andra ord så slipper man jobba då med... Jag tycker fan att om det bara är att ta prover på gamlingar som "passar dem" 7-16 alla dagar så kan de väl ha en mottagning för dem och en för oss andra?

Ska nu ta och hitt på nåt kreativt här, jag är hemma med barnen (som vägrar gå ut för de har tröttnat på snö!!) Visst är det mysigt att få en lugn dag med prinsessorna, men att orsaken är dessa förbannade planeringsdagar som tvingar en till ledighet irriterar mig till max! Jag kräver ff att vi föräldrar ska ha betalt för dessa FRÅN KOMMUNEN, så ska vi få se hur många planeringsdagar det kommer i framtiden... 

Fattar väl att detta kan anses surtakter till max, men jag ler mig igenom raderna... Jag bara ventilerar och pissar på systemet och säger som jag tycker! Det har jag väl rätt till? Jag är ju jag liksom.

Kanske ska ta och tvätta insidan på fönstrena idag? Ute kan nån annan pyssla...
Bild i realtid


//Stina
 
Komm.:
Camilla:
Snälla!!! Kan du inte ringa det där samtalet och sen berätta för oss andra vad svaret blev.........jag håller med dig till hundra procent. Kanske man ska skapa en sån där grupp på FB???? Jag tror många skulle gå med. Kram i snön
 
Shanie:
Här är allt helt ok så länge man som oss har en bra husläkare i ryggen som direkt ger sjukhuset besked om att man kommer, för det är nämligen så att om man inte näst in till är död så måste man till sin vanliga doktor först för att så skickas vidare till sjukhuset. Alternativet är att bli sittandes på "läkarvakten" och vänta i flera timmar med fullt av andra folk
 
Lina:
När jag hade öroninflammation hotade jag med att ta livet av mig om jag inte fick hjälp. Då fick jag komma in på en gång... =)
 
AnnCatrin:
hallå!
nä, vi kommer inte till Sala men vi kanske kan sammanstråla i Karlskoga, nu blir ju Camilla med valp så då åker vi dit ändå!
.......och det är ju bra med sådana erfarna personer som er som inte rycker ner tältet när det börjar regna......*asg* ..... jaja vi lär oss vi med ;0)

kramen AC
 

Fina tassar, skottning och leverans!


Idag var det dags...igår. Har nog aldrig haft så tofsiga "näbbkängor" på alla mina hundar samtidigt som nu... Ska man skämmas? Näe...de orkar jag inte. Men nu är de iaf borta och glömda.  

Se så "söta" de blev! Iaf så söta som jag kan få till dem... Klorna förkortade och dammsugaren blev mätt. Kan inte fatta varför det ska odlas så mkt tofsar och päls under?? Men det finns väl en bra förklaring på det kan jag tro...


Dante har de finaste tassar jag vet. Knubbiga och runda och "kattlika". Goosiga... Ja, jag är helt fel i skallen som gillar "fötter" på djur, jag vet... Väger det över om jag säger att jag även är "öron-tokig"?? Okej......inte det inte...

Skottat har jag också gjort idag. Hela tre vändor. Han där uppe driver med mig. Eller som nån skrev på fb
-Detta snöande gör mig snart farlig!!!  Jag förstår känslan...

Han här mittemot har vi såklart inte sett skymten av på länge, länge. Finns ju ingen gräsmatta att klippa.  Men varje gång jag kikar ut genom köksfönstret kan jag inte sluta tänka tanken...


Dock är jag ju inte den enda som tänkt den tanken...och gubbfan är snålare än döden självt.

Annars kom idag ett efterlängtat paket till mig! Så om jag liksom försvinner oförklarligt så är det nog för att jag har annat å göra på fritiden... Fejjan kan behöva vila från mig dessutom.  Det har väl blivit ganska så mkt krångel där sen jag gick med tror jag... Inte förvånad dock!


Var bara tvungen att ha Gynnings...lika anledning som jag har Graafs och Rosings...nyfiken helt enkelt!  
Men den andra...OJOJOJOJJO!!! SOM jag längtat, och fortsätter längta efter hans kommande översättningar... Han e Gud den författaren!

Näpp. Mot sängen och läsning såklart!!!


//Stina
 
Komm.:
Natalie R:
Tassar är mysiga, det är ett faktum - så inte är du tokig! Jag håller dessutom med dig om att runda stora tassar är det allra goaste, även om det nu är basseten som står för den sorten här hemma. Lycka har fula hartassar... men hon är söt ändå
 
Fajita & Lussan:
Hej!
Gillar oxo hundtassar de är mysiga, annat è de med människo tassar det har jag sååå svårt för, klippa tå naglar fotmassage och sådant går bort.
Kram susanne

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards