Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

Hemma igen

Av csa - 4 augusti 2013 00:33

Ibland går det fort.

Just nu önskar jag att sambon ville ringa så man kunde hämta hem honom från Akuten. Men där går det ju sällan fort...och så lördagnatt på det...han lär ju aldrig komma hem igen.   


Om vi backar.


Imorse sov vi till 7+. Gick upp och snabbrastade vovvar, gav dem mat å vila på det medans jag och Kaj käka frulle i förtältet i solen. Mys!! T o m Frolictanten va på strålande humör och kom över för att kika på vovvar.

Hon måste fått nåt infall?!


Hur som. 

När kaffet hade halkat ner ihop med knäckebröd och juice så tog jag med Doris och Bosse på en långrunda. Hittade igår en ypperlig sträcka som gick parallellt med 90vägen.


Hett senare så var vi tillbaka å då hade brudarna nästan kommit upp de med.

Lite softande...en shoppingtur...lite tältrivning...lunch.

Stackars sambon hade ju inte så lite ont han inte.


Jag tog med brudarna ner till vattnet så han fick vila foten och de fick plaska av sig. Jodå. Jag bada jag med. Å tur var nog det.

Blev så irriterad på en kille där borta så jag såg svart. Hur f-n kan man bara sitta på standen å spänna på de inbillade musklerna å sporadiskt ropa efter sin lilla dotter som JAG hade bättre koll på än han??

Läser man att hon drunknat bir jag inte förvånad.

Känner mig själv som en SUPERMORSA som trots att jag egentligen avskyr att bada å stränder tar mig tiden att vara där med mina barn OCH hålla koll på att de inte drunknar!!

Fi fan på ren svenska.


Nåväl.

När vi kom tillbaka till husvagnen så tog tjejerna med sig Kaj ner till andra stranden så de fick se "om pappa kunde vara mindre badkruka än mamma".

Kände på mig... Vi kanske skulle ta å åka hemåt??


Sambons fot större å ondare än någonsin.

Å så fick jag syn på detta.

Rätt snyggt men...


 

Kolla färgen på himlen å vattnet.

Nåt ser inte helt okej ut va?!


Och strax därpå så såg det ut som nedan...


 

Mmm..


 


 

Spännande väderomslag va!?


Och så fick vi fart. Vi drar hemåt. In med allt å mera i husvagn å bil. Hann i sista sekunden få Hoffa att bajsa och slänga in honom i skuffen innan Himlens portar verkligen öppnade sig.

Blixtar, sköljregn, blåst, muller...ALLT kom på två röda.

Såå häftigt!!

Ett tag var jag nog den enda levande som frivilligt stod i linne å shorts mitt i detta inferno å blev dränkt.


Första biten hemåt var ju inte så trevlig. Det sköljde över vägbanan och blixtarna korsades! Gick inte riktigt att få ner på bild men...inte ser det väl så trevligt ut inte.


 


Hemma igen.

Plocka ur det mest värsta ur vagnen. Får fortsätta imorgon. 


Sambon till Akuten, som sagt.

Jag och tjejerna åt en alltför sen middag från Lustigkulla.

Orka bara inte bry mig idag...

Orkar inte ens sova. Men måste väl. Det är mer än dags att vrida dygnet mer rätt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards