Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av csa - 13 augusti 2013 08:04

Fast ledigheten inte är slut ännu så kan jag ju utan att sticka ut hakan påstå att det finns den HEL DEL som inte blev som det skulle denna semestern.

Det kom lite kryckor och skador emellan kan man säga... Hur stora odds finns det på att både mamma och pappa i en familj ska hinna med att bli hoppandes på 10 veckor?? Den hästen skulle man ha tippat på!! 

Och så lite annat.


Men att nu sitta på altanen och se den klarblåa himmeln får mig lätt att säga att det har varit väldigt många andra finfina detaljer att minnas tillbaka på. Sen. När mörkret och vita skiten kommer komma.


Jag fick ju min husvagn till sist! Bara DET är ju helt fantastiskt.

Vi fick hem Hoffa! Det är som en högvinst att ha denna lilla härlighet runt benen varje dag. Sprider glädje i flocken och dansar runt med piruetter och gör höga hopp varje gång "mamma" kommer. Morsgris - JAVISST!   

Så liten är han ju dock inte. Rätt stor enligt andra.   Jag är ju så dålig på att se sånt, men kilona på vågen kan inte bortses ifrån. Jag lyfter honom ju en gång i veckan och det vetti Gudarna hur länge jag orkar med det.

Bosse har fått sig en bästa kompis där, går heller inte att misstro. Han verkar väldigt nöjd med all fart och fläkt i sitt liv igen. Och så snäll han är. Det kan inte sluta sägas. För det är han VERKLIGEN!! Men det visste vi ju förvisso sen länge tillbaka att han är. Perfekta familjehunden som jag litar på till 123%. 

Dorisen, som när hon kom, inte var så bekväm med stora vovvar har nu inga problem med att tackla Björnbröderna. Den ena pussar man på och ser upp till. Den andra försöker man fostra så gott det går.   

Min hundflock är underbar!!! Tre är minsta antalet för att jag ska trivas. Bara att inse.

Vi har ju dessutom faktiskt haft en fantastiskt varm, solig och härlig sommar!!! Nästan väldigt solbränd där ett tag!! 

Vad mer? Kan nog inte räkna upp allt helt enkelt. 


Läste en kompis blogg för nån dag sen.

Den innehöll det som skrivs mkt om. Folk som inte kan hålla sin trut om saker de inte fattar sig på...och är för fega för att fråga om. 

Att man inte tycker lika med alla är inget konstigt. Jag skulle vara en stor skit om jag påstod att jag var en sån "medgångshållare". Men att lägga sig i och tro sig veta hur saker och ting går/gått till eller "veta" hur andra tänker. Det går fetbort.

En vacker dag ska man stå upp till denna tron. Är "Du" beredd på det?? (Ja, jag vet att du läser här!!!  )

Jag har en hel del jag ska "ta" vid ett passande tillfälle. För jag ÄLSKAR att få veta saker om mig själv som jag inte ens vet själv. Älskar ännu mera att få se deras miner när de ska försöka dra hela boken med bortförklaringar om att "...det har jag aldrig sagt...det var inte så det var menat..."

Några däremot. De ska jag bara tala om att de kan stänga kakhålen på obestämd framtid. Jag har en hel del jag vet om dem, som är läskigt sant, vilket de är fullt medvetna om, som jag ju kanske ska kontra med att sprida ut?? Skulle det vara lika skoj?? Jag skulle inte tjäna ett dugg på det...men däremot så finns det inget jag hatar så mkt som "vänner" som pratar bakom ryggen på mig och fortfarande ser sig själva som bra, ärliga vänner till mig.

Va Avundsjukan inte är klädsamt.

Gå ut och gå med era hundar. Det är bättre att lägga ner energin där. Här har du inget att hämta. Du har, sort of SUMPAT din chans till förmånen, kan vi väl kalla det med fina ord.   


Bitterhet faller inte in i min lediga tid. Det är tidsfördriv. Har "vi" ju hela hösten på oss att klura bakom datorerna för...

Svampplockning behöver jag inte heller lägga ner energi på. För de finns verkligen inga här. 

Hundutställningar...kan de vara nåt man ska på i år? ...kanske...kanske inte... 

Jag behöver måla lite dörrar. Kanske ska lägga energi där idag?? Eller så får jag väl springa plockrundorna ingen annan gör. 


Och så lite kaffe på detta. Ännu ett kilo ner och ojoj-många cm borta. Inte konstigt brallorna inte vill sitta kvar.   Fasen jag är duktig jag!!! (Undra va jag gjort för att vara så bra??) 


 

"-Kom nu lillebror så hittar vi på nåt skoj!!! Kanske du har några fler tänder som sitter löst...  "



Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards