Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av csa - 27 oktober 2013 20:37

Jag har gjort det. Det där jag inte gillar att göra. Ångesten kommer direkt!


Shoppat till mig själv!   

Behöver jag verkligen kläder? 

Jo...det gör jag väl. Hatar att gå omkring som en hösäck... Men varje gång minsta lilla plagg blir mitt så kan jag inte låta bli att få ångest... 

Men nu är det iaf gjort. 4 tröjor i passande storlek -   . Och en innebandyklubba.

  

Den sista var faktiskt inte mitt förslag utan sambons...så han får ta den skulden från mina axlar.   


För att bli av med lite "obehag" så tog jag och Bosse en pw som det så fint kallas av "innefolket". I min värld är det en promenad i inte-slöfockstempo. Målet är, vid "mina pw´s", att Bosse ska trava. Det är inte en lätt melodi. Han har ju lite kliv sort of saying.   

Men är man mörkrädd och det prasslar lite överallt så är det inget problem att gå FORT!   Trodde aldrig jag var så mycket "lampskenspromenadmänniska" som jag tydligen är. Men jag gillar verkligen inte mörker!!  Och nu när rådjuren kryper inåt tomten igen så "anar" jag ju varför... 

Man kanske skulle ha en lägenhet i city på vintrarna? 


Nu är det bara sofftid kvar av dagen och lyssna på spöregnet utanför.

Måndag och ny vecka imorgon. Barnen har egentligen höstlov men...vi får se om de kanske kan få nån dag fritt. Förhoppningsvis!! Unnar dem verkligen sovmorgon och lugnet. Inte lätt att kombinera jobb och föräldralivet inte. Samhället är inte byggt för dess bästa kombination.


Men första anhalt (innan en härlig helg med poolspel m.m kommer) är att jag längtar till onsdag och min egen innebandyträning. Måtte denna längre variant av klubba passa mig bättre!!


En bild för en gångs skull får avsluta...


Rätt nöjd med dagens bild av Hoffa som imorgon blir 6 månader. Ett halvår har godingen berikat familjen!! Varenda dag är en ynnest. Han har helt klart en stor personlighet!! Många valpar har man ju haft...men det är få man kan säga "Kommer du ihåg va x alltid gjorde..." Med Hoffa kommer vi nog aldrig kunna glömma allt från matglädjerusen, trädgårdsskötseln, att aldrig verka vilja vara ren...till jagandet av sin egen svans.   

Älskar den här lille godingen!!! 


 


Av csa - 27 oktober 2013 09:56

Då var det dags för fina Pärlan att få gå i vintervila.

Vill INTE ha min snygging ståendes ute i vinter och rusk. Nej den är för fin för sånt liv. Pratar jag om mig själv eller husvagnen nu?...   

Såklart DEN.

Den har ju ett val.   


Vi började morgonen med att gno och dona den fin och så åkte den i in i byggnad inte långt härifrån. Tydligen ett mer perfekt ställe än vi vågade hoppas på. Lätt att parkera, rymligt och fräscht och ännu enklare att ta ut den sen när det blir bra-årstid igen.

Lyckades även snappa upp att ved skall hämtas därifrån inom kort. Great!! 


Sen skulle det shoppas.

Men så kom det ett litet sms...


Och så spenderade vi några timmar kikandes på B-lagsmatch med finaste familjen istället. Mycket bättre!!! Mysiga är vad de är!!!   


Kvällen gick åt att skruva IKEAmöbler och upp kom de. Bra där!! Nu är det bara resten kvar...   


Lyckligtvis så somnade jag INTE i soffan igår kväll utan tog mig upp till sängen och avverkat 8½ timmes skönhetssömn rakt av.   

Jädrans va duktig jag har blivit på att sova! Natten till igår blev 10 timmar. Nu 8½. 

Känner mig smått bakis men utvilad.

Att det dessutom var dags att skruva på den där klockan gör mig mer förvirrad än vanligt. Får man en timme eller ger man?

Tycker det är ett fånigt inslag på alla vis det där. Hoffa gillade skarpt att det blev tidigare frukost dock. Matglad är en underdrift av ordval när det gäller honom. Varje gång man kommer åt en matskål ser han ut som:       


Doggarna får återigen röjja lite skog och inte bara asfaltsharva. Har inte hört ett skott på länge här nu så jag antar att antingen är älgarna slut eller så har de skjutit varann vid det här laget?! 

Ska inte skriva vad jag hoppas på är anledningen. Men jag gillar inte älgkött. Vila i frid, Puck, för att du har fått mig anti detta... 

Tyvärr lyckades någon av tassvännerna vara så smart så de öppnade Doris säng igår. Dragkedjan alltså. En miljon frigolitkulor över hela nedervåningen. Några hamnade tydligen i magen på Hoffa som idag producerar excellenta Negerbollar vid behov.   Man får ha bajshumor ibland. Äller jag får ju ha vad jag vill här. Det är ju min plats liksom.   


Nu väntar jag bara på att den där sambon ska avverka lite sin-tid och komma hem så ska jag ta mig vidare ut i vimlet för min-tid. 

Dusch och hej! Nu kom det lite sol också.    +13 grader. Gillar´t. 


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards