Alla inlägg den 4 november 2013

Av csa - 4 november 2013 21:57

Ungar.

De är lite för smarta. Lite för ärliga. Lite för gråhårsframkallande.


De kom hem med skolbussen.

De hade glömt hemmanycklarna.

De va smarta nog att ta sig til "grannen" med cyklarna och ringde sin pappa och talade om vart de var och varför.


Vi tog hundpromenaden förbi där och hämtade upp dem för att jag inte ville att de skulle cykla hem i mörkret nu  när det är gud-vet-vilken-otam-vovve som lurar i buskarna.

Den yngsta prinsessan...suck!!! Hade lämnat både mössa och jacka hemma innan hon cyklade dit!!!   Det var 4 grader när vi gick hemåt.

Vågar jag gissa på VAB inom en snar framtid? suck... De va ju svinkallt!!!


Läxläsningen. Min kaffekopp över halva hennes mattebok.

En vild,busig debatt.

Jag fick veta att jag va tvungen att erkänns mig skyldig till detta hur många bra "vita lögner" jag än gav...

Ordspråket "Inte ens vita lögner kan bleka mörka kaffefläckar" skapades ur detta.

 

Nu 112 Aina. Jag som skulle ha duschat redan och även sovit NU.

Jag är hopplös!

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards