Alla inlägg den 3 november 2013

Av csa - 3 november 2013 20:51

En dag som innehållit det två detaljerna jag gillar absolut bäst här i livet!


Innebandycupen var i Sala. Sala, Hallsta och Dingtuna var lagen. Så imorse drog jag, sambon och Hannah dit. Ida stannade hemma med mormor och vovvarna.

Det var två matcher per lag och efter den första matchen så hade jag ont i händerna av allt klappande.   Guuud va duktiga de små blivit!!!

Kommer ihåg första cupen de var med på. Då var det liksom en-i-fem-hop som rörde sig runt planen. Alla skulle ha bollen samtidigt och snodde den av både motståndare och sina egna.   

Nu. Vilket teamplay!! De passar, de ropar åt varann. De vågar spela själva. De gör måååål!!! Somliga är ju mer talangfulla än andra, såklart. Men kämparglöd har de allihopa så det står härligt till. Det är lätt att vara stolt mamma åt den enda tjejen på plan. Inga mål gjorde hon, som back, men om man ska va "sån" så fick hon nog en hel del assists.   


Direkt efter det var slut åkte vi och hälsade på Bosse och Loppans valpar. Sist jag såg dem var det ju nyfödda små pluttar. Nu skuttade det omkring ett par stadiga bitar på knubbiga ben och sådär görgoa, pussvänliga, gosiga och busiga. Precis perfekta små valpliv! Love them!! 

(Hate that my camera isn´t alive for the moment...) 

Nästa vecka ska väl iaf mobilen få komma hem igen. Har nog saknat den lite. Eller mkt. Insta och själva kameran, om inget annat... 

Men som sagt. Valparna får vi vara stolta över!! Ska bli kul att se dem växa upp och bli ca 40-50 kilo tyngre på ett år.   Har ju en liten favvo...och det behövde jag inte ändra uppfattning om. "Pink isn´t just a colour...it´s an attitude" Gissa varför jag "döpte" henne till rosa.   


Mina egna favoriter här hemma har skött sig. De har gått en hel drös av promenader men ff såg de två bernrarna rena ut. Halleluja. 


Nu väntar dusch och så tror jag tv:n får pladdra mig till sömns. Om man får plats i soffan vill säga. Hoffa och Bosse har ingått nån slags pakt tror jag?! "Jasså ni sitter i soffan ni? Jamen då kommer vi väl och håller er sällskap!!"   

Det blir både väldigt gosigt och en smula trångt det. #andnöd


Attans på DM:et där straffarna var emot Hallsta...satt faktiskt och velade mellan att åka in till stan för att få se finalen eller ej. "Tur" det blev som det blev kanske. Måste ju tänka på skönhetssömnen ya´ know. Somliga behöver en heeeeel del av den varan.   


 

Nybadad Bo är mer GoBo än annars...   



Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards