Alla inlägg den 2 september 2013

Av csa - 2 september 2013 22:00

Har egentligen varken orken eller tiden att skriva ett långt inlägg här...

Men jag måste ju säga att det som hände nere i Skåne, Ängelholm, i helgen...det var nåt att fästa på minnesbalken det!!!   


Kort å gott...

Åkte vid 14tiden på fredagen. Jag, Kaj och Bernerboys med husvagnen. Landa i Ängelholm vid 22-23tiden. Ruskväder.


Vakna vid 6 på lördagen. Lullade på fram till 9. Hoppa in i utställningstältet och inväntade vår tur med alla möjliga "benfixgrejjer" på mig så jag skulle fixa springa. Men att jag skulle få springa SÅÅÅ mycket som det blev den dagen. Det kunde jag då inte drömma om!!


Hoffa gjorde fint ifrån sig. Sååå stolt över lilleman   
Han sprang efter bästa förmåga där i ringen med maximal störning av de andra som var såå intressanta.
Domaren gav mig dock lite huvudbry när hon påtalade att han nog borde byta bort lite bäbispäls(??!)...men jaja...han är 4 månader och i min värld kunde han inte vara mer klädd än just en sån liten prick.

Men ett HEDERSPRIS fick han + 2a placering i klassen och det bästa i hans värld var väl att han vann en leksak som han ruskade livet ur inne i ringen. Haha!!


 

Busa I RINGEN!!! Detta med utställning var ju riktigt trevligt tyckte Hoffa!!   

Springa fint kan han också. Mellan känguruhoppen.


 

Tack Gogutten!! Du var bäst i mina ögon på alla vis.


Sen blev det väntan...

Unghundshanar...

Öppenklasshanar... Två Bossesöner deltog. En fick VG (Ekespångs Winter Tjabo) och Bernerlyans Elvis som plac som 4 med CK i Ökl. Grattis!!! Ett tag var Elvis dessutom jagad av sin pappa där i hanklassen...hihi...skoj!!!!! Superduktigt jobbat av Susanna. 

Ja. Championklassen innan då. Å det var dags för mig och Bosse. Fina pojkar deltog i den klassen. 6st var vi nog?! Min förvånig och glädje "kan" ha resulterat i ett glädjeskutt (högst troligt enligt uttalanden...eeeh..heheh) där när domaren bestämde sig för att Bosse var bäst för dagen i klassen.   


 

Vi 4 som blev kvar för placering i Chklassen. Ej i rätt ordning.

Osäker...men tror det slutade med: 1.Bosse 2.Boss 3.Hugo 4.Victor


Sen blev det ju Bästa Hane en grisblink senare.

Många fler då.

Vet inte hur många varv det blev innan hon tackade av ett gäng och vinkade fram oss. OSS!!!???   Bosse nöjd däremot. Spring först gillar han. Då behöver inte matte lägga i "handbromsen" när vi sprungit ikapp den före   

Och ja...så sjukt blev det alltså.

Bosse - BÄSTA HANE!!!!   PÅ EN RASSPECIAL???!!!!
Det hade man ju verkligen trott på morgonen när man slog upp ögonen och undrade hur sjutton man skulle orka stå upp ens... 


En stunds väntan...och så frågade Domaren om vi ville vara med i Bir och Bim. Tjovars...de kan man väl va va?!   

Och så blev det väl dags för att springa lite till då. Den danske herren till domare lät oss kuta nåt varv...och då blev det då ännu sjukare. 

Bosse - BÄST I RASEN!!!   

 


Lite mer väntan...


Dags för BISfinalen.


En av varje sennenvariant, kämpa om finaste titeln på en Rasspecial. Har tyvärr ingen bra bild på alla fyra...


 

Men här är en bild iaf.

Från vänster: Appisen - Entlisen - Grossern - Bernern

Men när det började placeras...från 4an och nedåt...då var det lite fjärilar i magen på den här kärringen.   

För inte tala om när vi kom till detta:


 

"HONOM SKA JAG HA SOM BIS-VINNARE!" (typ, domarns utlåtande)

Det var en tår i ögat på matten där ja! Jag erkänner!!


 

BEST IN SHOW
31/8 2013
Rasspecialen, Ängelholm
Domare: Eva Borg Liljekvist (Rasen+BIS) Sören Wesseltoft, Danmark (BIR)

Fi UCH Se UCH Berntiers Opus One

  


Stolt är jag över mina killars framgångar.

MYCKET stolt!!!


Efter Showen så åt vi superbt god smörgåstårta med Lotta och en hel liga. Jättetrevligt och många skratt och lite skvaller. Bra avslut på en fin dag!!! Tack!!!


Kvällen spenderade jag till sängs...med feberdämpande...och snorpapper...skallenbank av bihålorna...


Söndagen kom. Jag låg som "död" i husvagnen på en parkering medans sambon jobbade som domare i Draget. Jag ville sååå gärna titta på. Men valde att ligga nerbäddad och hackade tänder... Dåligt läge kan man säga.

Hemresan gick rätt fort (7 timmar). Hämtade upp en strålande lycklig Doris i Köping som sen pussade halvt ihjäl mig på hemvägen. 

Hemma väntade mina päron som hade stoppat prinsessorna i sängarna...

Tror jag duschade och somnade sen?!


Stolt. Lycklig. Och allt mer därtill.

Men det är vardag imorgon och jag är väl inte helt 100 kry om jag ska vara ärlig...så dags att hoppa i säng efter att ha greppat lite snorpapper och nån Alvedon till...

Förkylning gå väck!!!!!


Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards