Alla inlägg den 4 september 2013

Av csa - 4 september 2013 21:55

Sicken JÄVLA SKITDAG denna avslutades som då. 

  

Den var väl rätt okej...trots att minsta tjejen vaknade innan 6 och var ledsen, illamående med magont.

Vi åt lite frukost ihop och det plågsamma gav sig.

Lämnade iaf en glad och pigg liten när jag for till jobbet.


Arbetsdagen flöt på. Rätt nöjd med den.


Sen kom man hem.

Där tog den här dagens solsken slut. Även om solen i sig fortfarande lös med full styrka...


Hannah har blivit hämtad från skolan för att hon inte "kunde gå". En sticka i ena tån var orsaken.

Sen blev det som det blir... Som det varenda gång blir. Hur man än försöker behärska situationen så skiter den sig. 

Hon "ska" ta bort den. Jag ska ta bort den. Ingen får ens tänka tanken att ta bort någonting. 

HYSTERI på riktigt.

Bedjan, försök, prov, bestämda åsikter, snälla ord, andra ord... 

Jaaadå...vi har provat att "leka" med sprutor, prata om att allt blir bättre om stickorna tas bort å bla, bla bla blaaaaa...

Men det slutar alltid med osämja av den allra högsta graden!

Jag har ju inget tålamod och en stubin kortare än en nål.

Sån är jag.


Hon hamnar som i trans och "messar" med helt låst blick som är blandad av ren SKRÄCK och KROKODILTÅRAR, SKRIK, BEDJAN, ILSKA...


Det är ju ingen hemlighet att detta är en mental pärs. Varenda gång!!!


Stickan kom ut efter minst en timme. 

Det gör inte ont (den här gången heller). 

Men när man väl kommit så långt så känns det som hela förtroendet för den "bästa mamman" man borde vara är så långt försvunnen så den aldrig mer kommer åter.

Även om det blir kramar och förlåt efteråt så känns det inte bra iaf!!

Hon lovade ringa mig när jag blir förlåten.

Känns inge bra. 

En pyttesak som är världens jobbigste i hennes värld. 


  Jag HATAR detta! Verkligen det VÄRSTA jag vet!!!    


Gud må vara med mig när det nu Domedagen närmar sig med stormsteg. Hon ska ta sprutan som aldrig blev tagen i våras. Orsaken för att den uteblev då blir jag vansinnig av att ens tänka på. Hur kan en skolsyster vara så opedagogiskt lagd är för mig en gåta. 

Beter hon (sjuksystern) sig likadant när JAG kommer vara med nästa gång så misstänker jag att det kommer bli en historia HON sent glömmer.

Eftersom vi redan är på kant så kan det väl hända att hon får höra mer än "Tack för sprutan!". 


Jag kommer behöva semester om vi ska klara av detta.


Just nu behöver jag sömn. Mentalt slut. Och känner mig som den Sämsta Mamman Ever. 


Det är ju tur att den här dagen aldrig kommer igen. 


Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards