Alla inlägg den 11 september 2013

Av csa - 11 september 2013 22:09

Klyschor. Usch. 


"Det handlar bara om att prioritera.."

"Allt går bara man vill!"

"Man väljer själv..."


Och det finns såklart en hel del till.

Men det är nog, som så mycket annat, ordval skapat av nån lyckligt oförstående. Eller någon lyckligt lottad.  

Skulle gärna byta med någon av ovanstående. 


Hur mycket jag än vill, önskar, hoppas och försöker så är det bara 24 timmar på mina dygn.

Jag går upp kl 5 och kommer hem ca 17, vid bra trafik och inga förseningar vid hemgången från jobbet.

Därefter ska det hända allt från tvätt, aktiveringar, läxläsningar, städ, motion, matlagning, barn i säng, ett uns av socialt engagemang och eventuella oförutsedda händelser.


Inget av detta funkar enklare bara för att jag flinar och tror att "allt går för att jag vill", "prioriterats" eller "valts".


Vet inte hur andra gör...men jag har lite svårt att prioritera bort jobb, sömn eller mat. För det är det som blir över av mina dygn. 


Sorgligt sant.
Det är dock långt ifrån alla som fattar att en vardag ser ut så. 40timmarsveckor inkl pendling är nåt alla borde få prova på. Förståelsen ökade nog då och bytte plats med oförståendet med tillhörande klyschor. 

Jag tycker det är en befrielse i trista vardagen att få energi av hundarna och en snäll familj. 

Men.

Det är nog dags att tänka till. Tänka om. Agera.


En vimsig dag på arbetet. Inget av allt hände. Timmarna gick. Möten ställdes in och andra togs upp. 

Längtar tills på tisdag nu då det ska komma ett "proffs"-SO på besök och få mitt ärende i omlopp. Ska bli väldigt intressant att få lära sig nåt som både just nu är mig nära, men som behövs förstås i min roll som SO. 

Äntligen nytt batteri till jobbmobilen. Måtte det hjälpa!!

Händer saker i personalväg. Både tok och bra.

Tiden går för fort. Fortfarande inte bestämt mig om helgens to-do. Lusten ligger just nu på noll-komma-noll. 


Sen fick jag idag ett mycket roligt svar. 

Längtar enormt!!!

En dröm. Tredje gången gillt?? Åååh va det måste blir så!!! 


Onepiece (fake såklart) Off.

Gonatt On.


Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards