Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av csa - 1 oktober 2014 23:00

De var kallt imorse igen. 

Det är "bara" 1 oktober och "redan" -3 grader när jag körde till jobbet.

Det är inte min melodi. 

Det är heller ingen nyhet. 


Huvudet är inte på plats än...

Och alla dessa tabletter man försöker ta bort det onda med är inte ok. För det första så gillar jag inte att knapra piller. För det andra så gillar inte min mage det. För det tredje så hjälper det inte i längden heller...

Men va gör man inte när man hoppas/vill/tror? Vad gör man inte när man skulle kunna såga av sig skallen efter 5 dagar i plåga?

Man gör det mesta kan jag lova. 


Dock sitter jag just nu med jordens magvärk. Misstänker starkt medicinerna... Jag som bara vill skriva klart och sen sooooova!!!! 


Frisk luft är bra. Inte sant? 

Så idag fick det bli TanterPåStan för mig och Doris när Ida var i hallen på träning. Även hon ska väl få ha egentid tycker jag. 

De andra tre fick förgylla hussens kväll. 

Det är lite tråkigt att folk har sånna fördomar mot dessa "mördarhundar". Verkligen. Doris vill inget annat än prata med hela världen, få bli klappad och önskan om att få pussa någon. Eller egentligen vill hon nog pussa på ALLA hon möter. 

Men folk hoppar åt sidan. Byter väghalva eller helt enkelt går bågar förbi...

Kan ju inte helt klandra dem dock. MÅNGA av dessa typlika hundar i byn har beklagligt fått väldigt fel ägare. Men...många av de med fördomarna skulle ha stor glädje i sitt liv av att ge just en sån som Doris en chans att visa hur kärleksfulla de är. 


 

"-Vart ska vi nu, matte?"


 

Solen ger upp rätt tidigt numera.

Vi fick dessutom stå en stund utanför hallen och vänta på Ida i mörkret. Tur man har så farlig vovve vid sin sida så man slipper vara mörkrädd...  

Doris hade dock fullt upp med att hänga i fönstret och hade mer än gärna velat gå in och kika närmare på alla barn. Eller så var det Alaget som hon ville in till?   2 av de spelarna var iaf TREVLIGA och hälsade på henne. Så nu gick de nog med rakethastighet upp i topp över favvisar i Hallsta, i Doris bok, tror jag.  

 

Kom hem och sambon hade middagen väntandes.

Hade även en nybadad hund i ägan. 

Nu ligger det ju "i tiden" för ett bad...men kanske inte planerat idag då. Onsdagar är våran fullast-på-görolistan-dagen i veckan. Med dessutom oplanerad övertid idag... 

Men...har man gjort nåt ofog så åker man i baljan!!!

Ps. Det var ikke den du tror, Gro...  

 

Nu sover vi gott tycker jag!!!


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards