Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av csa - 21 oktober 2014 17:54

För att skingra tankarna...


En bil hemma nu från verkstaden. INTE BILLIGT!

Men enligt sambon så fungerade den iaf på hemresan. (Vore fan annars med den summan...kan jag tycka...  )

Den kan gärna få vara så nu!!!!!! Lysande fungerande!!!! Begär inte mer. 

Är den dum imorgonbitti så bryter jag ihop. 


Imorgon ska nästa bil lämnas in...

  


Sambon och barnen är på innebandy. Sen tar de Vås på "hemvägen".


Själv är jag helt tom. Vädret inbjuder inte ens till promenad. Undra om hundarna förlåter sin matte för utebliven långpromenad idag?

Jag har bara inte orken. Eller humöret med mig idag. Hade. Men det försvann...


Tror jag tar en varm, lång dusch och bäddar ner mig istället.


Imorgon blir det sovmorgon. Fast ska vädret vara som nu så tänker jag nog ge tjejerna skjuts till bussen. Det är väl det minsta man kan göra för dem.


Den ena kom hem med huvudvärk idag.

Enligt henne har en tjej i klassen varit så skrikig och gapig idag så hon fick huvudvärk av oljudet.

Vad är det för fel på ungar??? Ja...just denna ungen är det ju nåt fel på. Säkert hela alfabetet. Det vet jag ju sen tidigare när hon stal allt som satt löst, och även från Ida...och föräldrarna var ju som att tala till en sten. Så det ligger nog i generna. Tyvärr. 

Men det är inte ok att hon ska påverka andras mående med sitt bedrövliga sätt. Det finns nog hjälp att få. 


Satt med Ida och glosor idag. Alltså...nu gick jag ju i skolan på "stenåldern" men på den tiden så lärde vi också oss saker. Och när vi fick läxor så var syftet med läxan att öva in något tills det sitter!! Något som hade gåtts igenom, men som man ännu inte kunde, men iaf hade hört!! Right?

Idag fick hon med sig glosor hem som hon aldrig hade gått igenom på lektionen. Visst hade väl jag svaren men...är det så det ska gå till?

Tycker inte jag. 


Tänka på annat...


Börjar bli dags att ta hem plast till altanen. Den är just nu dyngsur av att regnet ligger på inåt. Och innan man vet ordet av så är det väl värre tider. Då är det en skön fristad att kunna komma in på altanen utan att skotta sig fram. 

Till helgen ska nog husvagnen få gå i ide. Det kommer inte finnas tid framöver för någon mystripp.   Så då kan den lika gärna få flytta in istället för att stå här och vara eventuellt "lovligt byte". 


Plattor.

Behöver stenplattor. Minst 15 st. Undra om någon har några som de vill bli av med?


 


De behöver inte ens vara "fina". De behöver bara vara.

Visst finns det på Blocket o.d Men...ja...utgifterna är redan "på topp" just nu (som ovan beskrivet) såå... Gratis är trevligt. Allra helst om någon liksom bara tänkt slänga "skiten". För mig duger skit. 


Andra trevliga tankar...?


Skulle behöva åka till Ejlert med fläkten. Och kolla på Mu´s stolar. När????? Vill!!!! 


Behöver till IKEA!!! 


Trivs hemma.   Det finns alltid något att göra men...det är bra nu. Faktiskt. 

Tänker inte erkänna det offentligt men...hösten är mysig. Ljus. Filtar. Gosiga hundar och barn. 

Eeeeh...

Ojdå.   Skrev jag just något offentligt nu...?... 


Tar nog den där duschen nu. Och sen lite Play. Egentid.


Av csa - 21 oktober 2014 17:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards