Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av csa - 12 oktober 2014 23:15

Lyssnade jag på X? Tjaaa...kanske?!

Testar iaf. 

Så dagen (bloggar nu i eftertid...men då var ju nutid...heheh) spenderades full. Jaaa.. Inte FULL. På lyset. Plakat. Rund under fötterna-full!! Utan full av fläng alltså.


Började, för omväxlingens skull   , med innebandy.


 

Ida på g!!


 

Och avlämnad, dansandes, upp mot träningshallen.

Mamma ryyyysligt glad över hur mycket även denna dam älskar sporten - såklart!   


Kom hem och stökade med Hannah.

Dags att uppdatera klädförrådet innan man står där i shorts i snöstorm.

Det är inte så trist syssla när man har underhållning samtidigt. Speciellt när lilla damen ska vara "den som vet bäst" och komma med goda råd...man vet egentligen kommer från sig själv för nån vecka sedan...   Men självklart låter jag henne vara Den Vise i ämnet. Å va hon växer när "Hennes" råd och tips är så sjuuuukt bra!!! 


Vi kom fram till rätt akut läge. Bra! Ja, bra att läget uppdagades NU alltså.


Så när K och I kom hem igen så gav vi oss av till Erikslund för att fixa läget. Och faktiskt!! så unnade jag mig själv att skaffa de skor jag så länge velat ha.

Så nu är alla nöjda och glada.


 

Måste säga att jag är liiiite avis på Idas regnstövlar!


Passade även på att unna mig flertalet tröjor av olika slag. Jösses!!   Jobbigt!!!!!

Som sagt. Ska man provocerar...så kanske det är lika bra att irritera på alla plan!!   


När vi kom hem så var det bara att ta tjuren vid hornen. Gummistövlar och regnställ. Ge sig ut i spöregnet. Och att vi skulle bli blöta var ju bara fakta. Lika bra att bli ordentligt blöta, verkade hundarna tycka.   

Så...ja...de badades i varenda dike och pöl som kunde hittas tror jag. Om vi missade någon så måste det berott på slumpen. Tessi är ju ett sjöodjur!!! Men min förvåning måste sägas var Bosse. Han har väl aldrig brytt sig om väta sådär...och på utställningar så glänser han ju nästan som bäst när man duschas samtidigt (eller så är det bara tur i sånt väder) men att HAN skulle leka pråm igenom det värsta krondiket trodde jag aldrig!!!   

Kanske har det bara å göra med att vi inte kan göra annat än skratta åt Hoffa och Tessi som badar sig igenom allt? Men va nöjd han blev med sig själv!!!   Riktigt flinade hela han!!! Knäppgubbe. Han som ska vara dem mogna i föreningen har plötsligt gått tillbaka till barnstadiet. Han har inte insett att han ska bli pappa under komman de vecka han inte.   


De tog en stund att föna de Fantastic 4 torra kan man säga... Yes. Doris fönas också. Fast mest i munnen. Hon har nämligen kommit över att hundfönen är nåt som äter Staffar. Nu gäller ätas eller äta!!   


Så när de nöjda vovvarna kom sig in igen och nästan somnade ståendes så passade vi på att åka till Vås och kolla A-lagsmatch.

Fan, säger jag bara. De har sån otur!!! Och domarna!! USCH! Vilken låg nivå... Då blir det trist. Det är liksom de bästa som spelar...då ska man inte vara halvt avklädd efter slit och drag i kläder utan att ens få domsluten med sig!! Illa. Och jag kommer fortsätta hävda att det avgörande målet gjordes efter en avblåsning. Sen får andra tycka vad de vill.

Men grymt bra är de iaf!

Ser fram emot hemmamatchen på onsdag. Ska ses!!!


Väl hemma var det kväll. Och Playen/Tyrant på datorn vaggade oss till sömns...

Så det kan hända att testet gav positiv utdelning? Eller slumpen. Hur som så sov jag gott. Tack för det!! 


Dagens stolthet.

Bosse/Loppan-barnet Ellen som blev 3bt med R-cert i Sundsvall. GRATTIS!!!!


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards