Alla inlägg den 1 juni 2015

Av csa - 1 juni 2015 20:29

Måndag. Iiiinte riktigt min favoritdag i veckan. Och när jag började dagen med att trampa snett (gissa orden som kom ur mun då!!!  ) och sedan hamnade i ett alldeles ÖVERDUMT väg/bro/ombyggande = kööööö = tick, tack, klockan gåååååår med ena torkarbladet trasigt (självklart det vänstra) i spöregnet... 

Japp.

Stina var på alldeles lyyysande humör vid ankomst arbetsplats!!!! Typ högrött lysande.   Och att hålla käften gick jag bet på alltså.


Men.

Det är tur man har vänner som botemedel. Efter att nästan klappat till en kvinnokränkande nobody så kom jag då till min arbetsplats. Det gick liksom inte att hålla sig från skratt. Galna, bästa, goa Tessan. Tror hon saknade mig i fredags minsann...  Hon inte bara lånade min stol. Hon lämnade sitt visitkort också.


 

JA! Humorn passade mig alldeles utmärkt. Botade nästan all ilska rakt av. 

Nästan ännu bättre blev det när jag styrde ekipaget in till IM och frågade om hon saknade sina kulor.

Hon gjorde som bara hon kan. Gapskrattade rätt ut!

Chefens min när han fick syn på denna skapelse var nästan obetalbar.

  

Jag tror han kommer behöva sin semester mer än någonsin. Han vet inte vad han har "under sig" så att säga. 

Eller jo. Han vet nog allt. Men han önskar nog att vi var lite mer pryda. Ibland.   


Humor gör inte ont. Allra helst i spöregn, värld i 30 grånyanser, 8 grader och måndag. För få har det. För få tillåter sig ha nåt annat än bitterhet inborrat, för att vara ärlig. Visst sjutton kan man va grinig och bitter nån dag. Onormalt vore väl annars. Men det går att hålla truten stängd. Sätta sig för sig självt och jobba sig av med dagen... Eloge till mina arb.kamrater som genast fattar mitt tandagnissel och håller sig borta när det sker. Självklart ger jag samma respekt tillbaka. 

Hörde nästan direkt efter mötet hur nyfikenheten självt la klorna i info-centrum. 

Kunde man inte vänta till morgondagen då det var h*ns grupps tur att få info??? Är det verkligen en dag för sent att få veta nåt som inte ens hänt? Ja. Antagligen. Det är alltid fel och försent där. #suck 


Sen gick det som jättebra resten av dagen.

Testa Astrologins bortsollade mysterium. Funka!!! Imorgon blir det mixning. Ojoj... 

Klurade ka...nåt..mo...meter med Tessan. Tror vi kom fram till hur vi tänker ha det där med.

Regnet blev sol.

Åkte och lämnade in mina skor. Enda no-no på den var väl att jag inte fick med dem tillbaka. Hm...?! Funkar foppatofflor som substitut??   


Fick mig ännu ett gott skratt på hemvägen. Alltså vad är det för väg jag har???? Helt ogenerat. Jajajmen. En tjej och en kille och... Jag måste hitta annan väg hem!!!


Kom hem till barn på studsmattan. En var t o m min. Men den försvann snabbt hemifrån.

Sambo och andra ungen kom också hem. Sen försvann de också...


Men alla hitta tillbaka igen. Via olika mål...och så var det då dags för nåt helt nytt. Helt spännande. Nya mål alltså. Nu har jag facit på dagens. Betyg 3 "glufs" av 5 möjliga. Jag är ju liksom ingen korvmänniska... Men allt annat var helt klart ätbart och godkänt! 


 

Bäst av allt. Barnen åt!!!!!!!   


Ska nu bara nysa klart och ramla i sängen. Revenge...3 snarkningar...och så är det tisdag!!!


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards