Alla inlägg den 13 juni 2015

Av csa - 13 juni 2015 23:10

På alla fronter.

Rätt bli rätt.

Döttrarna tog nyss sitt pick och pack och drog ut i vagnen för att fnittra, spela, tjivas (antagligen) och förhoppningsvis sova lite också. Trots att de nyss kollade på Jurassic Park.   

Haha... Barar ordvalet på den yngsta direkt efter att filmen tog slut:

"-Den va inte sååå läskig mamma...! Och 3an kommer imorgon vettu!!!"

Förtäljer att den nog var det, ja.

Så strax kanske en kommer in igen för att sova lite närmare hon som är farligare än alla monster och spöken i hela världen.    


Men vi tar föregångaren av dagen från början. Lite snabbt. 


 

Strax innan 10 hade sambon hämtat hem och vi burit in lite brä'lappar på gårn.


       

Sen gick dagen jädras fort.


 

Vila i skuggan idag. 


 

Och spela lite match.


Morfar var så snäll så han skjutsade och kollade på matchen i Skultuna så vi fick dona klart här. Eller klart och klart är det ju INTE. Men dagsplanen sprack inte. 40%. 


Välförtjänt en för allt sågspån man får i halsen...  Och pizza till middag för att vi varit så duktiga, men mera för att det var 3 tusen år sen en köppizza infann sig här. Det var riktigt gott!! 


 


Antibiotikan är iaf nu helt nerlagd. Någon ville visst ha ihjäl mig...igen. 

Börjar känns lite lugnare nu. Men det beror inte på alkoholen, nej. 


Magtrubbel är inte skoj...men det går väl över nu när medicinen spolas!! 


Cruisingen, Grand National och badet hanns inte med idag.

Men vi hann massor till oss själva!!! Det är mer värt.


Av csa - 13 juni 2015 02:30

Att sova på fel tider gör att man är vaken. På fel tider. Som nu då.   


Men det drabbar väl ingen så jag skriver på här.


 

Hittade en plats i skuggan idag.

Lärdomen av den platsen blev...ett nytt Visdomsord a' Stina:

"Somnar du i skuggan - vaknar du i sol!" 


Det lät ju nästan lite som bra!? Iaf om man tänker "fel" från hur jag menar.


Det lät ju riktigt bra...faktiskt. And it came from moi!!   


Tänk nu om du liksom hamnat i skuggan av...ja...något, nån. Något som kanske/antagligen inte riktigt är som det är. Ett påhitt. Nåns skruvade tankar eller ord. Eller bara rent av..."typical swedish behaviour". 

Sånt händer.

Aldrig nån annan som har det värre t ex. Aldrig nån annan som har fullt upp. Aldrig nån annan som har...ett liv. Förutom "Du" då.

Lät ju väldigt troligt. Inte. 


Tänk om.


Man kan lätt, jättelätt, läsa mellan raderna. Vara efterklok. Ångra sig så enda in i...^piip^

Eller ångrar man sig?


Jag satt i torsdags och hamnade i ämnet, det där med att ställa upp på folk, med två vänner. Man ställer upp...och slutar med inget. Eller värre. 

En av dem berättade hur jävla mycket i skiten hon ramlat bara för att hon tog en tjejs parti. Gick på riktigt All-in för en dåvarande NÄRA vän. Gjorde precis som man ska för tjejer som hamnat i just den sisten som denna gjorde. För det står typ skrivet i sten om sånt engagemang. 

Just nu ligger det liksom mellan polisärende till psykopati.


Den andra, ställde helhjärtat upp för en cansersjuk vän. Som gladeligen kom tillbaka istället för att sluta sitt liv pga en vidriga sjukdomen. Men när det blev nästan likvärdigt omvänt...sågs hon aldrig mer. 


Själv har jag ju mina historier. Tillförde nån av dem. 

Väldigt personliga. Sånt man inte säger. Typ. 

Men jag säger dem...för att jag är så förbaskat nöjd!!! För att Sån e jag. Jag tänker inte ångra något den dagen jag begravs. Städat och klart. Rättvist. 


Hur fel står det då till med folk???

Hur mycket ska man förlåta?

Varför...säger jag bara. Be om ursäkt...och låt mig fundera på saken. Läääääää...ääääänge...


 

Doris goes Bananas. 


Som ett fint saxklipp.


Behövs inte här. Finns inget att klippa liksom.   


 

Men dagen har annars begåvats med...

Skantzö för kidsen. Nååågot brända vid hemkomsten. Hade ju smörjt in sig. Ällehuur. Lär göra det nästa gång - JA. 

En plats i skuggan som tidigare nämnts. Som slutade just i solen. Bränd. 


Och...ja...minns inte detaljer just nu men runt 2 kom jag på schemat. 

Helgen blev planerad.


 

Och jag blev äntligen lite trött just nu. Hungrig också förvisso..men kräm NU är nog inte så klokt. Man äter inte middag kl halv 3. 

Tack bloggen för det. 

Du ställer då alltid upp som en god lyssnare "du"   


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards