Alla inlägg den 23 juni 2015

Av csa - 23 juni 2015 22:14

Ett av landets vanligaste frågor?

Troligen.

Och just nu här på eftermiddagen så hade iaf inte Jag nåt bra svar på den. Det har liksom hunnit med att variera.   


Efter en dag med lite extra av det mesta så vill man liksom bara en sak.

Hem. Fort. Ut och andas lantluft! 


Sambon tog ett par hundar och äldsta dottern till fotbollen.

Jag och "Hannki" tänkte oss mot Skantzen, Carola, promis... Guldkantad TröttTisdag liksom.

Men de hade också fotboll på schemat så vi styrde om planerna till hemmapromis till hästarna istället.

Tanken var ju ju väldigt okej.

Sen så tror jag att jag gick från TVrummet till övervåningen. Ca 17 steg med andra ord och detta bara hände!!! (Tyvärr ville inte bloggplatsen ha min filmsnutt efter 10 försök idag... Synd. Så de får bli nån bild ist.) 


 

Hagelinslag i Spöregnet. Blåst. Ja!!!???

Det var ju sol och blå himmel...på nedervåningen????   


Vi avvaktade lite. Kan man säga. 


Och lika fort som det kom, gick det. Och det blev soligt och HETT!! Klart vi skulle ut då!!!


     

Molnen var ju liksom DÄR borta!! De hade ju passerat!

  


Men.

Det var ju såklart inte samma "oväder" som hade passerat, som 4 km hemifrån, bokstavligen rann över oss.

Två dränkta vände hemmåt. Doris ville liksom inte vara med längre när det rann in i öronen på henne.    En Doris kan möjligen drunkna av sånt. Hur mycket matten än påstår att vi är tjejer som inte är gjorda av socker!!! Vi har girlpower, kämparlust och överlever kackerlackor och fästingar om vi gett oss fan på det!! Vi pallar väl lite monsunregn!!!?

Jovisst pallar vi.

Men...är man Doris så FÖREDRAR man det inte lika mycket som sol....liksom....  


Men skadan var ju liksom redan skedd. Efter 100 meter så rann det i skorna. Inget jag besvärades av men...enligt Hannah så hade trosorna sett torrare dagar också.   


Och jag köper de orden. För när jag hade krängt av mig skorna så hade jag en pöl i den ena. Den andra måste på nåt konstigt vis klarat sig bättre?? 


 

....eller så går jag väldigt mycket på hälen på ena foten?   


Det behövde inte ens blötas ner nån av oss inför duschen sen. Bara att starta löddrandet direkt så blöta va vi! 


Jag överlever denna dagen.

FAST jag haft en del...buggar!!! i systemet.


Att bli serverad Löfbergs Lila vid hemkomsten är dock inte försvarbart på nåt vis! Det är ju som rävgift eller nåt!!

Att Golfen hade ena fönstret öppet under monsunperioden...är ju inte bra. Men jag slipper ju sitta i pölen imorgon iaf!

Att jag har lyckats charma två surgubbar under morgontimmarna är fan coolt!!

Att jag hann klart alla leveranser är guld!!

Att laminerandet blev klart är befriande!

Att jag plötsligt fått 3 sista-minuten-hundvakter inför den eventuella långresan är härligt!!!! Snälla, goa människor de finns!!! 


Att jag nu behöver stänga ögonen och sova...det är bara fakta det!

Gonatt. Imorgon är vi mitt i veckan och 3 nysningar från helg!!!


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards