Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Fredagsmys...

Av csa - 19 februari 2010 23:00

Så jävla mysigt var det väl inte å vakna imorse å se vad som hänt under natten... Helt ärligt, så många ggr som jag har stööönat av besvikelse på detta vädret som jag gjort den här vintern finns nog inte i historierna. Jag håller med Jonas på jobbet. -Jag ger upp! Ge mig 4 meter lina så jag slipper det här!!
Meningen? Det roliga? Näe... "Hellre grus mellan tårna än snö innanför kragen" är mitt vinter-motto! Vill jag ha sån här vinter så tar jag en vecka i fjällen. Men det vill jag inte. Och jag behöver ju bevisligen inte heller...

Efter en ganska så seg arbetsdag så blev det att åka på måste-shopping i stan. En hel påse med prylar till djuren kom med hem. Och så ingredienser till kvällens efterrätt. Maräng-swiss är mumma! Alla nöjda å glada med "hamstringen" av förnödenheter inför det stundande ovädret. Hundarna fick en hel mängd med ben. Som såklart uppskattades...


...ja va säger man? "Finns det hjärterum..."
Många, många, många gånger har jag fått frågan om de aldrig slåss? Och svaren blir som alltid...Nej. Varför skulle de slåss bara för att de är hanar?? Har folk aldrig träffat stridslystna kärringar kanske?  Näe, skämt åt sido. Har aldrig förstått det där. Och ALDRIG i livet skulle jag leva med massa fighter här hemma med barn och allt mitt i hettan. OOOno!! Har heller aldrig förstått dessa som orkar hålla isär sina hanar och det är grindar å passande osv osv osv för att kunna ha flera hemma samtidigt. Varför då inte nöja sig med en? Alla går inte ihop, så är det bara, se bara på folk.  Men de bor ju inte heller ihop... 
Jag tror ju inte mina hundar är de snällaste som finns, och de är definitivt inga mesproppar och har sina tycken och principer allihopa. Men nånstans så har de sina platser. De lever ihop, sover ihop, äter ihop, gosar ihop och leker massor ihop. Vi är ju en familj. Man värnar om sin familj. Annars har man inget i släkten å göra... Min åsikt.

Jaha..då hade Sverige ett nytt silver och en hockyvinst då. Hejja Norge! De fick ju guld...

Dags å unna sig ett glas-gott. Det är ju iaf Fredag!  Bästa dagen i veckan!!!


//Stina
 
Komm.:
Lina:
Hmm, 4 meter lina? Tycker dock det räcker med mina 1,73...
Ja du, hundar som slåss är inte kul. Men jag tycker oftast tikarna är värre om de väl börjar. Här hemma gör alla allt ihop förutom äter. Svarta faran Tigra får äta för sig själv, men de andra dårarna håller ordning bland sina matskålar tillsammans.
Nu ska vi ut i snön, allihopa, i en salig blandning av raser och åldrar. Utan slagsmål, 3 hanar och 4 tikar...
Kram på er!
 
Ingrid:
Varför inte madrassera ett helt rum till de där tre killarna så slipper de trängas i EN bia?
Fast....det var ju det där med ytrymmet såklart.

Kramis / Ingrid
 
Shanie:
Det handlar nog om en kombination av hundar och inte minst er som ägare. Hitar man den där fina balansen så finns det ju liksom ingen anledning till att det ska uppstå konflikter.

Den andra sidan av saken är ju att som härhemma ha en berner sennen hanne som bara vänder andra kinden till och säger " Nej tack jag är inte intresserad " dom få gånger lillskiten mopsat upp sig. bastian är och förblir kungen här i hemmet på et lungt och fint sätt utan att behöva slåss.
men han har vid något tillfälle tryggt ner lillskiten i backen och hållt honom fast utan så mycket som en skråma, sådär tvärlungt och så har han släppt taget och gått och lagt sig med lillskiten skuttans efter för att fjäska in sig igen sova tätt intill honom ...hundar är knasigt obegripliga ibland!
 
Elin:
Stina, jag blir tokig på det här. Nu efter flera veckors blogguppehåll av olika anledningar så kommer jag inte in på min blogg. Inte ens blogg.se vaknar till liv när jag söker på det. Jag blir så ARGGG!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!
Syns i morgon min lilla stjärna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards