Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Dimmigt / Ger upp...

Av csa - 27 februari 2010 11:30

Ett riktigt upplyftande väder ute. Iofs en dimma man kan klippa sig igenom utanför över åkrarna...men det är plusgrader!  Graderna märktes iaf i morse. Typ halva taket fixade sig självt snöfri. 3 pers stod i givakt av ljudet, två hundar flög upp i fönstret och skällde på "va-fan-är-det-som-dånar" som inte hann ses.  Bra med vakthundar. Snö vill matte gäääärna skyddas ifrån. Undra fall de kan fixa sol åt mig ist mina godingar??

Undra va grannen tänker, bra el dåligt väder här?!...han, den där "skrytpellen" ska till Kalifornien han......i typ nån månad sådär. Fusk, fusk, fuuuuusk. Räcker inte hans livsförmåner med att han är pensio?

Igår typ dog jag en sväng. Eller hamna iaf i nåt slags matkoma.  Min sambo är inte bra för min hälsa. Den middagen...!!! Tonfisk...hemmagjorda klyftpotatisar...goood grönsallad...nåt chiliaktigt...ojojoj...blev mätt igen av bara tanken. Varför ska denne herre jobba där han fördriver tiden?? Kock ska han bli när han blir stor, det bestämmer jag här och nu!  Hur som, alla som inte var på Lundbackens Restaurang igår får skylla sig själv!!!

Ska nu ta en uppiggande dusch...sen vore en sparkvända nåt för mig och döttrarna. Men nån jäkel har sandat bitvis på vägen...blir till att se upp så man slipper göra en Anja igen...

Nåt annat glädjande med vädret. Äntligen börjar katterna ge sig utan för dörrarna igen!  Inget ont ment...men de är som bäst ute just nu. Katthår överallt just nu känns det som. Tvi! Hur den ena kan fälla året runt är för mig en gåta. Dessutom så nyser sambon mindre med de ute...allergiker verkar ha det lite tuffare än oss andra.

Just ja. Höll på att glömma tala om min otroliga tur igår. Det var nästan så det hände en olycka kan jag lova. I dubbel bemärkelse. Benen skaka när jag kom ur bilen. Körde på en till synes "enkel" liten vall med snö på E18. Men den lilla var som en större gren och bilens bakdel gled ikapp framdelen...sen åkte jag där - i sidled!  Det var väl inte min tur helt enkelt, men jag hade nån med mig. För ingen bil bakom och ingen framför och diket fick vara utan mig och bilen. Tack till Turen!

Nähä...vilken snödriva åt min spark nu då???


//Stina
 

Ger upp...   22:55

Sen igår har jag haft en fin tanke bakom idag. Det var nog för bra för att vara jag kanske? Att vara god alltså...
SOM jag har försökt idag...om och om och om igen...men inte f-n då att jag har haft lyckoprocenten på min sida.

Som min status på FB säger:
Är inte sams med tekniska prylar just nu...(ok, ganska sällan då!?...) Men just nu är det tydligare. Den externa är spårlöst försvunnen, betalda sidor finns inte och voilá virus i minneskortet...jag går nog och sover... :(

Kan inte för mitt liv fatta vart den externa tagit vägen???? Orka!! Har letat i en hel vecka efter den och spåren till att sluta finns inte ens de!? Den som ätit den kan ta och...SPOTTA UT!!!

Kameran och datorns samspel är ju nästan för sjukt för att t o m vara jag. Hur kan man ha virus i ett minneskort??? Inget i datorn om inte kortet är ihopkopplat alltså... Hörde ni stönet? Det var bara jag...

Näe...tekniska prylar ska inte vara i närheten av mig bara...så är det!

 GRATTIS KRONBLOMMAS G-KULL PÅ 2-ÅRSDAGEN.
NU!! (Owao såå många timmar i efterskott...) Äntligen kom jag in på hemsidan för att kunna fullfölja uppdateringen som jag startade imorse iaf...  Min tanke om att ändra hemsidan kanske inte är så tokig iaf...

Ska nu ta och snyta mig igen för 700:e gången idag...räcker det inte med "skrutt" för idag? Måste man få en jädra förkylning nu också??? Men prisa Edet Softis om nu nåt ska vara bra med detta.

Men som jag sa till min kära vän igår efter en hästolycka...
Vilka orkar med motgångar?
Svaret på den frågan får ni fundera ut själva...


//Stina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards