Direktlänk till inlägg 25 september 2010

42 timmar gick...

Av csa - 25 september 2010 10:24

...till jobb den här veckan. Långvecka alltså. Va ju min tur att ha långfredag. Måste säga (men säger det tyst) Gud va skönt de va när alla andra försvann vid 14 och det blev tyst och lugnt!!... Iofs så var hela dagen riktigt TYST och LUGN. I wonder why...  Det är helt sjukt va somliga människor kan märkas positivt...när de inte är närvarande.


Hem kom man. Och grillmiddagen satte fart. 4+ (glömde tzazikin). Tur man har altanen så man än inte behöver ställa undan nån grill. Faktum är att den nog inte behöver ställas helt undan alls, om man skulle vilja det.   Har för mig att vi grillade på förra nyårsafton faktiskt...


Då va det lördag igen då. Riktig höstdag!! Grå, lite blåsig och 10 grader ute. Ja...det regnar ju inte iaf. Inte än iaf.   Ska nog se om det ligger fler sånna där gula och skräpar i skogen senare idag...


Och doggisarna lever allihopa. Dante vet jag inte om han verkar mindre flåsig faktiskt?!    Men han äter med god aptit och vill mer än han borde. Statusen alltså typ lika. Falcon är...ja...som vanligt han med. Blev dock igår totalt översprungen av den yngsta förmågan. Så jag var helt säker på att han skulle knäcka både höftpartiet och bröstkorgen, där han låg kvar helt i split både bak och fram.  Men upp tog han sig, smått förbannad, för att Bosse inte "kan se sig för". Kunde se den där pensionärs-pratbubblan över skallen på honom. -"Jävla ungdomar!! Kriminella busar allihopa!!"

Ja...den sistnämnda är alltså också som vanligt. High oftare än low.   Men det är ju härligt att någon är piggelin med överskott av livslust iaf.


Sitter i detta nuet och inspekterar min lönespec. Tröttsamt!! Nu vet jag va jag har att göra typ hela måndagen... Fått grundlönen och inget mer. Hallå??? Har inte jag minst 10 dagar med semesterersättning att få?? *stöööön*. Och de kära "lönarna" ska inte tro att det går att komma med dessa tillägg nästa månad. Klarar oss visserligen utan, men bara för att de gör mer fel än rätt så ofta nu för tiden, så ska jag vara den jag som sämst kan vara.  


Förstår inte att jag hela tiden måste ha nåt "otalt" med någon... Va är det för fel på folk?? Jag är ju felfri!   


Ja datorn är jag inte heller sams med. Den har stått hela natten och logga ut?! Det är inte lätt att gilla situationen nu...


Och bara som kryddan på moset. Välkommen...min NYA förkylning!!  

Vart kom den ifrån?? Har jag typ inte bara hunnit ta 5 andetag från den förra??? Ont i halsen och  72 ggr i timmen...nu igen!  


Men...det kunde ju vara värre! Näe...nu tror jag att jag drar till Ikea. Kanske finns lite folk man kan avreagera sig på där? Men det är ju bara lönehelg...så jag kanske blir alldeles ensam i affären...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards