Alla inlägg den 22 september 2010

Av csa - 22 september 2010 21:15

Sitter i soffan och borde bita sönder varenda nagel inför morgondagen. Men istället så har jag under Idol målat de totalt oätna till en mindre uppseende färg än den förra klarblåa.


Det var ju imorgon jag skulle "försöka" överleva gastroskopin. Förvisso ser jag fram emot att kaaaanske få ett svar, men mysighetsfaktorn i det hela är väl ganska mild.

MEN.

Är någon förvånad över att det inte blir av imorgon?? Näe, tänkte väl det...  


Igår fick jag ett brev. En kallelse till gastroskopi. Öh?!   Jag HAR ju redan en?? Det roliga var att den såg precis ut som den första, enda lilla skillnaden är att jag imorgon skulle till en läkare och den nya lappen uppgav en sjuksköterska. Varför denna ändring?? Ska blir spännande att få veta...när jag nu kommer dit...

Nåja. Nåt osa katt så jag ringde dit idag. Visade sig va ganska lyckat.

Och inte alls förvånande så fick man nåt underbarn i andra änden...  

Dialogen:

-Hej! blablabla...heter jag och Jag har en kallelse till er imorgon!

-Ja!   (Lät som om hon gick på nåt uppått-aktigt..)

-Igår fick jag ännu en kallelse till er.. 

-Ja!   (Samma uppåt-aktiga repris i tonfallet)

-Öh  ...sååå roligt är det väl inte att jag behöver två tider!!??

-Neee... Haha...nej det är det nog inte. Men tiden imorgon är ju ombokad till den 30:e!   

-JAHA!???  

-Ja...du har ju fått en ny..den 30:e!?  

-Jo...men hur ska man kunna veta att det är en NY tid när det inte står ett ord på lappen om att det är en ombokning. Jag trodde det var ett misstag att jag fått ÄNNU EN tid. En jävla tur jag ringde då, eller?!?!  

-Eeehh...joo... (hörs hur hon rodnar och skruvar sig på stolen...)


Jamen snälla, snälla!! Va är det frågan om? Ska man behöva vara synsk för att veta när man ska och inte tro på en läkartid nu också??
Och så skicka ut "ersättningsbeskedet" två dagar innan dagen D, och som sagt inte skriva nåt i stil med "denna tid ersätter det tidigare besked du fått pga...bla bla bla..."

Då hade ju t o m jag fattat!!  


Jamen vården är ju underbar liksom. Som bäst är den dock när man inte behöver den!!


Kom hem efter dagen som jag vill glömma när det gäller jobb. Redan innan frullen skrek jag rätt ut: -Jag skiter i det här och säger upp mig!!!!!!  

Men dagen tog sig...och bäst blev den när den va slut.


Kom hem och fram tills nu så har jag tränat lite och varit i skogen och råkade ramla över några skräpande gula stora svampar. De passade ju inte in färgmässigt så det blev en hundpåse fylld. Jobbiga ägare tyckte Bosse vi var som inte kunde hålla oss på samma plats. Han fick liksom ränna fram- och tillbaka som en vetting för att ha kollen.

Bra de visade det sig för hans överskottsenergi gav sen upp och nu snarkar han nöjt!!


Själv ska jag nog också gå och blunda ett tag nu.

Imorgon slipper man bli förvånad över idiotism, eller?? Jatack!


Sjukt avundsjuk på sambon och döttrarnas ledighet imorgon...


Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards