Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

10 och ½ år!

Av csa - 2 oktober 2010 23:04

   

Mattes hjärta!!!  


Tillsammans med sina "bröder" idag...


Lyckligt lottad är jag som fått ha denna FANTASTISKA hund hos mig såå länge.


Men han är gammal gubbe. Det går inte att säga något annat.

Han orkar inte med några långpromenader längre, eller jo...huvudet orkar!! Men kroppsligt är det inte lika pigg. Han ligger hellre inne och myser än ute och "fryser" OM nu inte matte är ute...för då MÅSTE man ju vara där. Vart ska sleven vara om inte....  

Man får njuta den tid vi fortfarande har tillsammans.


Idag fick han tandstensskrapning. Inget favvo-projekt å hans vägnar.

Men tänderna behöver skötas. Dålig andedräkt har han ju haft precis hela livet...men därav behöver man ju inte vara full i tandsten. Precis som alla hat-bad, hat-friseringar och allt annat som inte innefattar att tigga och äta - måste det göras. Även för en FALCON. Pälsen är nu också välkammad och len...gosig! Inga fästingar hittade jag. Tack för det!!


Funderar på om inte han ska få sig en ny BIA. Får se va morgondagen ger. 

Nu är det kväll...för Falcon sover sen länge tillbaka, men inte riktigt. Han vaknar till när matte tassar upp på övervåningen. För nedanför hennes säng ska man sova!   



 
 
Anneli

Anneli

2 oktober 2010 23:39

Grattis grattis till 10½ åringen :) Det är en ynnest att få ha dem så länge hos sig

http://www.skansens.se

 
Pia Rothmann

Pia Rothmann

3 oktober 2010 01:20

Grattis til Falcon=)!!! Han er en herlig herremann! Nydelige bilder=). Ønsker dere alle en flott søndag!

Klemmer!

http://mount-onyx.blogspot.com

 
Ingen bild

Ingrid

3 oktober 2010 17:14

Han är en sån otroligt vacker hund.
Grattis Falcon-killen.

Ingrid

 
Madde

Madde

3 oktober 2010 22:31

Grattis Falcon!
Javisst e de underbart att man får dela så många år me dem!! :)
Stort kram till er båda!

http://www.michikoskennel.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

3 oktober 2010 22:54

Oh, vad härligt att få ha en kär vän under sååå lång tid :-) Grattis till åldermannen!

Ha det gott
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Ingen bild

Sinnika

4 oktober 2010 17:58

Ett jättegrattis! Vad ska man säga, det ser ut som han är 1 1/2. Tänk om man fick se ut så där fast man blir gammal, helt rynkfri.

Han är jättetjusig killen!

 
Ann Chatrin

Ann Chatrin

4 oktober 2010 19:57

Precis så ska en Berner se ut! Han e så vacker! Lyckliga du som har honom, ännu efter 10,5 år.

http://www.lillaskee.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards