Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av csa - 18 oktober 2010 20:24



...lurar kärleken.

Nya försök idag på parningsfronten och det är så "fånigt" nära att det är "fånigt" att de får till det här siiista lilla. Lilleman mer än VET va som ska göras nu och vill göra det själv! Och jag tror då det är det som gäller...ska det ske...ska de ske på det naturligaste sättet. Väljer han att fixa´t själv så ska det säkert bli så. JAG/nån annan människa kan inte få nån tik dräktig - det har han så rätt i så! 

Nyss tog han ett varv runt trädgården för att sluta på altanen där matte stod och tröck (pga vätan som rinner ner från den svarta himlen just nu   ) med ett högt olyckligt piiiip!!

-Vart är hon????   Jag kan och vet ju va vi ska göra!!

Sötnos... Duktig sötnos!!


Nåväl. Det är ju lite "spännande" att se reaktionerna här hemma då man ju har två andra hanar som ABSOLUT VET vad som händer där ute där de inte får vara med.   Den ena är ju dessutom mer än misstänkande om hur det går till också! Det kan bli "lite problem" av sånt. Inte alls förvånande OM det blir heller. Det är ju hundar och inte människors känslor som spelar runt. Det är ju inte helt  "regelrätt" att lillebror får gå före storebröder i ledet liksom...

Men allt är precis som vanligt här.   De andra två såklart väldigt nyfikna och dyker över honom när han kommer in efter en date. Men det blir bara pussar i hallen och så va det "första mötet" över.
När han sen pustat ut sina känslors svall...ja då är det brottning som vilken dag som helst igen.

Skönt att de fortsätter gå så bra ihop tycker jag. Hoppas de får vara så också!! Förvånande så är alla tre riktiga MATVRAK mitt i allt detta???   En löptik, om något, brukar ju rubba aptiten på vilken hane som helst... Men inget att klaga över såklart!!

Tacksamt så har vi ju nu också tik-pink i trädgården nu! Kanske skulle passa på att byta det där staketet?? Ingen lär ju gå utanför den här gränsen iaf...  


Jobbelijobbar gör man ju också såklart. Inge lov på mitt arbetsschema inte! Fast om jag fick önska så skulle det vara lite höstlov...mellan höstloven...och så lite före julledigheter också va?   

Men den här veckan så passar jag iaf på massa övertid. Jag ORKAR INTE faktiskt! Och jag tror inte en trött Jag gör så väldans mkt gott för företaget heller...snarare så bara rånar jag dem på slantar för ingenting ist! Och det är ju inte schysst åt nåt håll..


Nähä...en dusch och lite nedvarvning vore inte nåt att gråta över. Och så en halvmara på kudden efter det!! Budet taget!!  

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards