Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av csa - 12 oktober 2010 21:31

Speciellt när jag inte jag är hemma!   

Visst är det roligt att få komma hem till massa surprises...men det skulle vara lite roligt att få vara delaktig också... Att göra något tillsammans!!!


Igår så åkte jag till jobbet vid 6 och kom hem efter 19:30. Usch... Det var lika mörkt till jobbet som hem...  . Men man vill ju hjälpa till. Fast när jag tänker efter. Vem "hjälper" mig?

Alltså att folk jobbar över som tokar...som pendlings-bor, är singlar, bor på orten eller jättegärna vill...det kan jag förstå. Men vi är ju faktiskt några med familjer och småbarn och LIV!! och några som åker förbenat långt också... Känns som det glöms bort/total dissas eller skämtas bort hela tiden. Inte bara titt utan även som tätt. Bet mig i tungan idag på mötet. Hårt!

Diggar inte en viss person på jobbet!! Inte alls!! Usch... *ryser*...


Idag har jag bara jobbat 8½ timme. Men det räckte!! Man kan hålla sig för skratt emellanåt...


Men här hemma händer det som sagt grejjer.  Roliga!!

Sambon har de senaste dagarna fått såå mkt gjort! Tack!!!! Altanen har blivit höst/vinter-fixad. Å blev så där stoooor igen!    Allt junk som stått över typ halv trädgården är på tippen. Övre hallen bara växer och växer. När taket blev vitt blev det stort. Nu när väggarna börjar ändra kulör luras ögat ännu mera. Underbart!!   


Kom på att det är ju nästan skamligt att kalla oss för sambos. Vi är ju mer särbos i samma hus.    Känns som vi aldrig är hemma samtidigt och har TID för varann!! Komiskt sett....blir ju inga bråk på det viset förstås...  Men det där med att mysa HELA familjen tillsammans. Det är en raritet!! Fan så livet är??!!


Just nu händer det dock inte mkt. Sitter uppkrupen i soffan med mysfilten och kaminen är igång. Myyys!! Sambon kollar fotboll här bredvid iaf. Hans myyys!      


...därtill finnes här bredvid...

  

och min chockade själ fick idag se ännu en

Är ju blåbärs-tokig. Så denna måste väl bli en hit??


Utöver detta så kom det mys via posten idag! Från Linda!!   Här är en av de småttiga och gottiga jag beställde!


 Har ni inte varit inne på by Liha?? Men va väntar ni på?? Kika in!!! 

Tack Linda för en sjukt snabb leverans!!   


Lite andra bilder tog jag också idag. Provade nya kameran inomhus. Den är ju inte så tokig på den fronten iaf!


Mammas   &   

Den till vänster får dock inget besök av tand-fén i natt (för de som läst på FB)

Den lilla pluggen dingar ff med... Något sugen på att gå in och knäppa den nu när hon sover. Men nä... Hennes eget jobb!


Och det hade kommit hem en ny matta till TV-rummet idag också. En sån där mysig sak. Tjock och go att borra ner tårna i.

Den vart poppis!! Av en allra helst...  ...


-Tack matte och husse! Nu gör det inget om min BIA-bädd är "död".

Jag tar den här jag!!          


Och när den gamle satt ner tassen för något. Ja då brukar ju någon mer hålla med...  

Så ja vettifanken om inte karln får åka och köpa en till matta imorgon!   


Tänkte jobba över imorgon också...men när jag inte fick ut min medicin idag så ser det mörkt ut på den fronten... Men OM. Ja då är det lika bra att kasta sig i säng NU! Nattinatt!! Vinkevink!

          

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards