Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av csa - 27 oktober 2010 21:57

Nu var det ett tag sen jag va här igen.


Barnen är iaf tillbaka på sina platser igen. Dagis håller sig nog på mattan ett tag framöver, förmodar jag. Och rapport skriver de!   Gör de det bra...kan de få varsina Frolics sen...kanske...


Ida är fri från sin feber också. Hostan biter sig ju kvar dock. Ska man vänta ut den så lär ungen få vara hemma till jul.


Jag är alltså också tillbaka på dagis. Eller jag menar jobbet.

Men gudars i liten lådda...vilken bitterhet det "bor där". Jösses! Och jag kallas neggo... Framstår ju som en stolstråle i jämnförelse med somliga. Ujujuuu...hur lågt kan man sjunka? Lägre än MIG liksom...verkar farligt...  


MEN sörrni. Jag vet inte om det var VAB:et eller nåt...men något har iaf fått mig att tänka om. Nya tider Välkommen! Som folk kommer få vänja sig vid. Inget jag tänker säga/hävda/måla upp/skriva här...det bara kommer märkas... Och märks det inte. Ja då är det ju jättebra!! Åt alla håll, inte bara för mig.  


Kom hem idag till tomt hus. Tog med doggsen ut på bernerrace på åkern. Det var väl den yngsta förmågan som på nåt underligt vis hann med mest varv, men ändå var mig närmast hela tiden!? Men alla hade långa tungor när vi kom hem. Så det var både kort- och långgalopperat. De fick sen torkas omsorgsfullt, då det bestämt sig för att vara riktigt pisseväder idag. Mysigt...men pissigt...inge långpälsat-hundväder!

Sen passa jag på att ta en städning av hus, mest ytor. Tog mig en skollhet dusch och gått omkring och plockat lite här och där resten av kvällen. Nöjd!!

Ännu mer nöjd blev jag såklart när tjejerna kom hem. Men...de hade ju inte haft bråttom hem förstås...  


Har sen rasat i en liten hög i soffan...och ska nu motvilligt släppa ut hundarna i leran igen, innan   ...


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards