Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av csa - 2 oktober 2010 23:04

   

Mattes hjärta!!!  


Tillsammans med sina "bröder" idag...


Lyckligt lottad är jag som fått ha denna FANTASTISKA hund hos mig såå länge.


Men han är gammal gubbe. Det går inte att säga något annat.

Han orkar inte med några långpromenader längre, eller jo...huvudet orkar!! Men kroppsligt är det inte lika pigg. Han ligger hellre inne och myser än ute och "fryser" OM nu inte matte är ute...för då MÅSTE man ju vara där. Vart ska sleven vara om inte....  

Man får njuta den tid vi fortfarande har tillsammans.


Idag fick han tandstensskrapning. Inget favvo-projekt å hans vägnar.

Men tänderna behöver skötas. Dålig andedräkt har han ju haft precis hela livet...men därav behöver man ju inte vara full i tandsten. Precis som alla hat-bad, hat-friseringar och allt annat som inte innefattar att tigga och äta - måste det göras. Även för en FALCON. Pälsen är nu också välkammad och len...gosig! Inga fästingar hittade jag. Tack för det!!


Funderar på om inte han ska få sig en ny BIA. Får se va morgondagen ger. 

Nu är det kväll...för Falcon sover sen länge tillbaka, men inte riktigt. Han vaknar till när matte tassar upp på övervåningen. För nedanför hennes säng ska man sova!   



Av csa - 2 oktober 2010 10:15

Ont i hela kroppen efter att ha sovit hela natten i soffan.   Måste nog köpa en ny soffa. Som man kan sova i utan att va ledgångsbruten. Jaha?! Soffor är inte till för sömnstunder i första hand?? Tänkte inte på det... 


Hannah och jag är i samma status - förkylda... Hostar, halsont och snorar. Släktskapet är slående. Men hon är sötare. Såklart.

  

  


Vet inte riktigt vad jag ska göra av den här dagen. Har inga planer. Och även om jag hade så vet jag inte om jag orkar engagera mig. En dusch och nya myskläder på...


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards