Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av csa - 10 oktober 2010 11:51

Ska dra till skogs med nästa vovve strax. Men eftersom döttrarna påbörjade en sååå bra film...  ...så passar jag väl på att bråka ner lite ord här då.


Jo, kroppen bra mör idag. Undra vad som kört över mig?   Hörde inte när det fordonet kom men känner att de kom!


Fixat lite höst-top här i bloggen. Men snart är den ju inaktuell. Löven faller...  ...och sen kommer den jävla vintern.

Skulle inte klaga om jag satt hemma hela dagarna och "kunde räkna flingorna", av varierande orsaker...men pendlingjobb är verkligen INGENTING för mig!

Ångrar mig att jag inte åkte på en "intervju" igår...men iofs så hade det ju också varit pendling...åt andra hållet.   Och lönen kunde ju varit något roligare förstås.

  


Annars lever vi i lugnet före stormen. Nästa vecka drar det igång med dambesöken för Bosse. Sen får vi väl se om vi kan skratta åt att han sitter vid fötterna på matte   eller ful-le åt...pratglada själar...   Det är ju inte lätt å ha förväntningar på sig. Eller fördomar emot sig heller för den delen...

Hoppas ju såklart för tikägarna att han kan tillföra nåt gott till deras kennlar. Annars hade jag ju inte behövt tacka ja.

Men helt ärligt...sitter han och ler mot mig ist för att para - I would love his attitude!!!   

Det är ju en rolig business de där med parningar. Det värsta är att folk blir sjukt personliga när det gäller detta. Det är fan bara på pappret som det är två hundar som "parats"!!!!

Hanar får inte para för fort, för "mkt", för hetsigt...för då har de ett namn. Vågar de inte ge sig på nåt monster till tik...ja då har de snabbt ett annat. Fan...de är bra synd om hanhundar!! Faktiskt!! För blir det eventuellt nåt "fel" på någon valp eller så...ja gissa vilken förälder som får "ta smällen"!!   Eller rättare sagt - ÄGAREN till hanhunden får heta/kallas/"ätas och spottas ut" precis hur hämningslöst som helst!!


Ja, ja...vem du än behagar så... Orka lyssna på andra!!??! Näe...tugga mig bara - jag looovar jag smakar förbannat illa!!!    




Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards