Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av csa - 28 oktober 2011 23:49

Efter några dagars "utelämnande" här så kom jag då in igen.

För att delge lite tankar och påståenden.

Mina sådana passar inte alla hörrni.

Good . . .   


En dag med variation kan vi summera. Intressant, på nåt konstigt vis.

Har både hunnit en hel del nyttigt och en del "onödigt uppkommande" och en skopa av leende. Skrattretande leende faktiskt.


Så här "är det". Att en hel del folk i detta lagomlandet har svårt med både ärlighet och rakhet är ju ingen nyhet på nåt vis. Vi är ju svenska. Lite lagom. Lite vanliga. Men det finns en liten sak till, som stöter fram både här och där och jag har aldrig riktigt tänkt på det förr. Men så idag.

Konflikt. Rädslan för det. Kan det vara det som är "det"??

Fick en fundering på detta idag. Kan det vara så krasst att det har med uppväxt att göra???

Kan det vara så att man aldrig blivit uppväxt med att hantera en hel del . .  . eehm . . . vad ska jag kalla det?? *tänka, tänka* . . .  Normalt förfarande, icke alltid av godo. ?.

Att man inte lärt sig att Nej är så enkelt som Nej? Att man inte lärt sig att  inte alltid får som man vill?

Herre Gud . . . är det så man lär sina barn? Men . . . då finns det ju inget som är fel utan bara rätt? Eller??


Jag måste vara en Bad mamma jag!! Really, really baaad mam.

Mina barn få då både lära sig vad man inte får göra och vad man inte ens ska tro sig få göra här i livet. De får lära sig av misstag. De får skratta åt att Vi vuxna kan göra fel.

Passerade jag verkligen "porten" för att bli en godkänd mamma???


Eller är det så att det varit för mycket fri uppfostran?


Hur som haver. Efter dagens lilla "upplivning" så blev jag iaf inte klokare. Jag är ff så funtad så jag tar helt enkelt inte skit! Allra helst Inte pga en skitsak, inte igår och inte imorgon heller. Obefogat skit för att en liten h*n inte kan ta nekande och fyande.

Om nu någon tror jag är så under-dum så trodde de fel både nu och sen.

Mitt stora problem är inte att jag är "dum i huvudet" som det uttalats högt och ljudligt. Det är det faktum att h*n som uttryckt detta med all säkerhet både har kysst rätt röv och mer därtill för att ens våga påstå något sådant!


Den här kärringen är inte som andra. Jag simmar inte medströms pga att alla andra tycker och tänker saker, för att passa in eller så. Jag är Jag och inte som nån annan.

Sen om det uppskattas eller ej. Det ger jag faktiskt fullständigt fÄn i, på rikssvenska.

Jag sover med min huvudkudde (den är väldigt mjuk och go!!) och har överlevt både det ena och det andra på just den "meriten".


Sorry . . . this bitch bites!   Sometimes she don´t even send out a warning before.


Fredag är det iaf idag, som vanligt.

Har jobbat mer än jag borde den här veckan. Fullproppad i medikament för att hålla mående och feber i skick. Nej, jag har inte fått nån klapp på axeln av nån chef pga det, som jag fick frågan om idag. (omg!!! what a question. is it all that people hope for???)


Kom hem lagomt tidigt för att hinna rensa altanen från garbage and stuff. Hann få det till tippen också.

En del iplock i de nya badrumsskåpen.

Tacos och slött framför tv:n tills nu.

Dags att gå och nanna nu iaf.


Imorgon finns en hel del BÖR-GÖRA. Redan på morgonkvisten får jag börja med att fundera ut på om jag ska hänga på till skogs för träning eller om jag helt enkelt ska vara lite ego och vila. Vet vad jag borde. Men det man borde är ju inte alltid rätt.

Nåja. Det är imorgon det.

Gonatt från en smått analytisk bloggare idag. Aschja!! Börjar jag präglas för mkt av sambofasoner?!?! Isf börjar jag skrämma mig själv . . .


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards