Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av csa - 30 oktober 2011 21:24

. . . kan man passa på och blogga. Man är väl tjej. Göra två saker samtidigt liksom.   


Renoveringen här hemma. Den har stått lite stilla i helgen. Är helt enkelt så förnöjd med tv-rummet så man mest vill sitta och le åt härligheten. Kan man vara kär i ett rum så är jag det nu. Ok, vårat "sovrum" är inte så illa pinkat det heller om sanningen ska fram. Compact-living de Lux.   


Hittade inte det jag letar efter idag i affärerna. Det som jag inte vet vad det heter alltså. Hm . . . klura vidare där! Kan ju kanske funka med två stänger och 4 krokar i taket också, förvisso. Det borde man ju kunna hämta hem från brädgår`n lättare.

Men ingen panik i garderoben där inte.


Hamnade på Dollarstore idag. Det var väl inget speciellt om sanningen ska fram där också. Lite ÖB möter Rusta. Men några julklappar kan man iaf hitta där. Barnen hade några "aaah" och "åååh" i hyllorna vid leksaker. Tack sa mammas minnesbalk. Och mera Tack för prisklasserna. Vet ju redan vad Tomten har uppskrivet för damerna. Det är inte rea på de grejjerna. Men vad gör man inte för de bästa man har? Typ allt.


Då var det snart dags att gå och knoppa också.

Ny vecka i kronans tjänst väntar. Har dock stött på lite patrull på tisdag. Om chefen är snäll så kanske jag kan få komma lite senare den dagen. Hoppas!!


Imorgon blir det lite ommöblering i Idas rum vad det verkar. Hon får nog flytta in till lillesyrran ett tag igen. Tror inte det blir några större sura miner över det dock. TV:n är ju kvar i det rummet.   

Rätt chockerande är att de faktiskt, sen isär-flytten, verkligen har sovit i varsitt rum. Jag trodde de skulle bli mera spring in till varandra pga saknad. Men de har gått jättebra!

Planen ligger på att börjar måla i Idas rum iaf. Grundmålning av allt de bruna. Som sedemera ska bli lila, har damen bestämt. Det kommer bli bra där inne är jag helt övertygad om.


Titta klart på Filip och Fredrik nu då. Adios vecka 43. Välkommen omväxlingarnas vecka 44!  


Av csa - 30 oktober 2011 09:45

Blev det inte nej . . .

Btw - God förmiddag mina Spöken! (Jag kommer kalla mina läsare för det så länge det inte lämnas några komm. Jag vet ju inte vilka de är så . . . Spöke är väl gulligt!?  )

Här är man duktig och ställer om klockan och så vaknar man iaf en timme för tidigt, för att vara för tidigt.   

Olycksfall i arbetet kan man kalla sånt.


Gråtrist dag. Sugen på nada. Behöver måla. Behöver rensa. Behöver . . .

Behöver dock ge mig iväg på jakt. Vet inte vad det heter jag ska ha, men vet iaf hur det ser ut. Ha ha . . . Bra där Stina!!  


För övrigt så har vi utökat antalet hostande till 3 i familjen nu. Den fjärde är "bara" jätteförkyld. Det ligger och lurar ett VAB runt hörnet.

Den här gången tänker jag inte fixa det genom barnvakt. Det får vara nog på den fronten ibland. Nu har ju våra barn inte varit sjuka på säkert ett halvår, men därinnan så har man då varit så solidarisk mot arbetsgivaren så det varit överdrivet. Hur många andra är . . . ?! Sist jag kollade så var det iaf Jag som var en av föräldrarna åt dem.


Igår var Bosses yngsta avkommor på debut-utställning i Norge. De hade tydligen fått se sig besegrade av äldre varianter. Men uppfödaren verkar mer än förnöjd med dagen, så då är vi det också!


 

Denna bild är tagen för nån månad sen, men jag har ju svårt att tro att Foenix och Hudson är mindre vackra nu. Realist - Javisst! Gullungar är de!!!   
Grattis Stine (och Kim)


Vidare så var det "Mulle" igår för Bosse. Jag kunde ju inte hånka, pga "sjukskrivning". Gick bra utan matte dock. GK enligt husse-utsago. Dock ett "tapp". Men så kan det gå. Nåt annat drog kanske? Nu undrar kanske några av våra "spöken" vad det är vi tränar. Det . . .  hehe . . . får nog vara så. Han har faktiskt GK i Anlagsprovet sen ett bra tag tillbaka. Han är inte så dum som han kan tänkas vara den killen . . .   Nästa år ska jag kanske knäcka nöten. Hehe . . . Men bara om det går hela vägen. Lite som att utebli att skriva ut när hunden får blått på utställning, men tjöta om å om å om igen om när det råkat bli ett CK. Get my point?   

OCH valpar i 6 veckorsklassen sågs igår. Om ett par veckor, och kanske lite tidigare också, bör vi nog kika igen där.

Dante huslade här hemma med mig och det gjorde vi bra. Gam-gubben. Haha . . . och piggelin som en unghund som äldst. Om matte får säga´t så jädrar va fin han blivit med åren. En champion väl värd sina titlar utseendemässigt. Lydnadsmässigt är hans brist ägarnas tid. Tror han behöver lite mera å göra snart. Varför inte valpvakt? Sånt är han ju nåt av det bästaste som.   


Ångrar lite att vi krattade igår, nu. Kanske borde låtit lövtäcket ligga? Nu är det lervälling på gång.   

-Åh det blir bättre när det fryser på och sen kommer snön och blaaa och blaha och så vidare . . .

Själv läste jag en bra rad på FB igår.

SNOW - Shit No One Wants. Min modell!


Tjejerna var på teater igår. Har inte hört ett ord om hur det var. Kanske pga att de direkt efter teatern åkte raka spåret till ett kalas på badhuset. Ibland är det lite skillnad på roligheterna.   


Behöver ta tag i lite nya idéer på hemsidan nån dag också. Tiden räcker sådär på den fronten.


Tjeckiska flickvännens status. Rund som en boll. Jag gillar korta och konsista svar på frågor!   Får se hur många de lever där inne. Förut har de alltid sett 4 på ul. Det har alla de gångerna blivit 10(!!). Den här gången såg de flera . . .


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards