Alla inlägg den 5 februari 2011

Av csa - 5 februari 2011 23:16

Idag har jag och Kaj varit och kikat på Bosses förstfödda lilla liga på Bernerbergets Kennel.

De var nåt att spara i minnet det  ... Inte bara för att man får kramas med små ulltussar, sniffa på dem, pussas med dem...utan också för att jag BEHÖVDE en sån här dag. Idag var perfekt att den kom! Tack Lina!!!  


Det är ju självklart skoj att man varit med enda från när de gjordes...till att få samtalet att Nita var dräktig...till första sms:et om att nummer Ett "Bosse Junior" hade kommit. Nu har man fått se vad man "ställt till med" också.

Jag har varit mer missnöjd med annat i mitt liv.


En hanhundsidiot är jag ju...tydligen... Och det var ABSOLUT inge fel på dessa 3 killar i kullen. Men en av tikarna bara föll in i hjärtat.    Jag är väl inget big fan av "för mkt vitt" på berners egentligen. Men Det, tillsammans med hennes coola stil. Lite mer nyfiken, lite mer Här är Jag, lite mer...av det söta. Det gjorde henne till min dagsfavvo.


     


FULL i bus!!    

  

Fin tjej tycker jag! Stadig och "mkt" att hålla i.


Det ska bli skoj att se vad det blir av dessa såklart!! Hoppas de nya ägarna får många gosiga stunder och många skratt av deras närvaro.

Och så ska ju såklart "alla" Bossebarnen ställa upp på hans avelgrupper framöver va???    Sånt har jag aldrig fått vara med om. Så det hoppas jag på att få prova nån gång. Finns ju iaf i dagsläget 21 st som kan kandidera...


Men. Jag fick ju också idag träffa ett annat barnbarn. Liiiite större dock.   (Mkt större!!) Kära, genomsnälla, kramgoa... GRUBBEL! Dante kan vara stolt över att han en sån trevlig son tycker jag.

  

Han är helt klart nallebjörns-ämne!!

Sonen hans, Trubbel. (Dantes barnbarn alltså) är i mina ögon en mkt lovande kille!!! Kom ihåg att jag sagt det Lina   

  

Bilder säger inte allt. Men om jag kan ha "måttstockar" i att både Bosse och Grubbel är MINDRE än Trubbel (i höjd för dagen...men inte länge till...) så kan ni ju tänka er.

Och därbakom ligger alltså lilla Dante. Eller vad folk nu brukar använda för "roliga" beteckningar på en REJÄL korrekt, men nej, inte så hög hane, som min DUBBELCHAMPION  .

Se så det kan bli hörrni!   Coolt va!?


Nej. Om insidan fått själavård idag...så ska jag försöka upp för att få lite yttrevård imorgon. Men. Sovmorgon är aldrig fel. Tror vi kan behöva det också. Det har ju inte blitt speciellt mkt sömn senaste tiden...*host, host, host, snörvel* osv osv osv.


Nu kommer jag sova gott i natt. DET är jag jättesäker på. Behöver bara stänga ögonen och minnas allt gulligt jag sett idag...



Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards