Alla inlägg den 12 februari 2011

Mys

Av csa - 12 februari 2011 22:16


Min lilla mysliga!   

Bara för informationens skull så är det bara den största bernern som är levande.

De andra är Hannahs uppfödning.

Bosse skulle vara mamman tyckte hon. Men så kom hon på att han var hane...så då bestämde hon sig för att Falcon skulle vara mamma istället! (?)   

Ja...barn...va säger man??


Lördagsmyset just nu och här är väl att jag kan kramas med datorn hur mkt jag vill. Barnen sover, karln sover, hundarna sover och katterna...ja de sover!

Karln förstår jag dock. Undra fall han har sovit 10 timmar på de senaste 3 dagarna ens??? Stackarn...


Men det har varit en lite hektisk vecka. Han jobbar sina 60 timmar (eller är det 160?), jag har mina 40+, snöstormar och annat skit. Diskmaskinen ff trasig också... Fäen vilken tid det tar med handdisk. Har nån tänkt på det???

Men det har kanske kommit gott ur veckan också?

Bosse har haft två tikar ggr x-antal dates sen i onsdags. Det har gått jättebra. Men det gör det väl med snälla tikar och snäll kille kanske?

Hålla tummarna nu igen!!!

(Uppfödarna själva får påannonsera sin uppfödning först, därav kniper jag. Som vanligt!)   


Falcon. Måste nämna honom. Vi har idag busat!! Jodå, han orkar med sånt, ibland. När han är riktigt uppe i varv så knorrar hela han (nåt ljud han får till) och så står han och trampar av och an i sidled. Gulligt!!
Min högsta önskan just nu är att få ta med honom till Sala i år. Man måste vara realist och inte planera alltför långt i hans ålder... I år får han ju dock klara sig utan sin Drottning...  


Ogulligt är Dante med sin olycka nu. Lillebror har dates...han ingen...   Stackarn va? hehe...onej! Han har ju redan haft den förmånen.

Men sånna här dagar kan jag tänka mig hur folk fungerar som parar för att "det är synd om"... Tänka sig jo, det finns sånna. Kanske allra helst tikägare som säger att tiken saknar att få bli mamma. Vilket bullsh*t.

Hur kan man sakna nåt man aldrig gjort eller varit??

Näänää...köper inte den. Tänk om. Tänk rätt! Eller tänk iaf på nåt annat.


Lite updates om barnbarn.

Linas smågryn flyttar imorgon. Inte Pluppen dock. Han stannar och håller ordning på storebröderna och mamma han!

Susannes små flyttar snart de med. En fodertik där.

Linnéas är tingade och busade friskt, enligt dagsrapport.   
Lisa har jag inte plågat för mycket...än...  Men blir det nån över...ja...*host, host*...  ...så blir det väl lite svårt att...


Mina "gamla" barnbarn får jag höra lite om, oftare från somliga.

Ff har jag ont i magen för en...

En annan har gått med O´Shea. Matte fick aha-upplevelser och träningsvärk.

En har blitt pappa igen.

En blir snart av med sina valpar.

Jo...de flesta verkar må bra och leva gott i sina hem. Inte för att jag trodde annat. 


Under dagen har det varit sol och underbart skönt ute.

Dante hade turen att få gå långis med husse medan vi parade Bosse och C.

Falcon har mestadels legat inne framför brasan.

Barnen har härjat i snön och imorgonbitti får jag nog ta och leta skidor, pulkor och annat smått och gott i hela omnejden tror jag...


Dags att flytta på lite cola i glaset. Orkar nog inte med nån Jäger ikväll. Dock är det verkligen super för hostan. Fick sova hela natten utan nån attack.  

Men om jag ska ta en varje kväll så blir det svårt att köra bil till jobbet nästa vecka så...lika bara att börja avvänjningen!   


Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards