Alla inlägg den 8 februari 2011

Av csa - 8 februari 2011 21:54

Jaha, tisdag idag då. Innebandydagen! I looooove it!

Men idag va jag raka motsatsen mot förra gången. Utan att underdriva...jag va kass!    Tror jag hade hål i klubban och allmänt ingen tajming. Värre än så va det inte!   Jaha!? Det är typ jättedåligt omdöme? Ooops...   
Tur jag hade målspottarna Lola, Mathias, Lifan och Fredrik till hjälp att trots allt vinna båda matcherna iaf!


Det tråkiga är att jag är lite trasig. Knät gick åt pipsvängen nästan direkt i starten. Den gamla "krigsskadan" är inte skoj inte!   Men sporten är ju så sjukt skoj och med mina underbara vänner runt mig, jag kan inte missa´t!!!


Och inget ojojoj och stackas mej nu  ...men jag ska vara ärlig.

Bara för att vara så "jag-aktig" jag bara kan så...(aldrig bara en olycka samtidigt alltså) vaknade jag imorse med en tjock hals, snorig och hostig.

Nu i skrivandets stund så har jag dessutom tappat rösten.

Skönt för familjen va?   


Men trots detta så är jag vid gott mod.

Vill inte bara blogga om "sjukdomar" men så fort jag inte skriver nåt så tror nån att jag är "död". Så är alltså inte fallet!

Lite blå och gul av träningen, knät svullet som fäään, hes och hostar. Det kunde vara värre!!! Jag kunde varit MAN och haft en sticka i fingret!!


Har inte hunnit med att hitta nån ny diskmaskin än. Karln är ju så duktig på att vara ställföreträdare. Så vi kanske inte ens behöver en ny?    Skoja bara!! Klart en ny ska hit hem. Men den här veckan är lite uppbokad av andra roligheter så...


Solen var som härligast idag! Dock vaknade man ju till en decimeter snö imorse..vilket ju såklart inte passar Mig nå speciellt bra. Men de vet ni ju redan...


Kanske ska sluta blogga hörrni...antingen är jag ju sjuk eller så hatar jag snö. Eller kommer det nåt annat "gott" ur mina ord? Tja...det är upp till läsaren att bedöma.


Hundarna mår iaf toppen. Jag trooooor det blir en päls på Dante igen. Tycker han ska få ringspringa mer i sitt liv!! Enklare hund att ställa får man ju leta efter. En tass i varje hörn och kubikkropp. Han "sunkar" som Ida sa som liten.


Kom på att det börjar bli dags att planera lite födelsedagar snart också... Har just nu ingen aning om när och hur. Men är iaf sjukt sugen på att INTE ha nåt kalas hemma. Planer, fundera...


Snodde idag till mig lite bilder på Bernerdalensvappisarna. (Tack Lisa!   ) Här är en söting. Jösses va söta valpar det finns. Gladeligen så har vi ju varit med och skapat några av dem. Så lite annat än att hatar snö och ligga sjuk kanske jag är delaktig i trots allt   

  


Kram på Er!

Gonatt!

(och STORT GRATTIS till en vän som just nu sitter och får valpar...  )


Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards