Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

As the days go by...

Av csa - 8 januari 2012 00:16

Igår var höjdpunkten såklart Ikeatrippen. Ojoj...va grejjer de har som jag vill ha, nu igen.

  Några pryttlar kom med hem (såklart). En EXPEDIT-hylla till Idas rum, lite nya koppar och kuddar och...så vidare.   

Och oturligen så "glömdes" ju lite...

Man ska ALLTID ha en orsak att återvända - Ikea-motto á la Stina.


Idag har en hund fått jobba i skogen, den andra är ff lite småhalt. Skit-tass. Funderar på vad jag ska ha på´t som kan hjälpa läkningen. Det är ju liksom både vasst, kallt och huxflux blött ute. Inte lätt å ha nåt på då inte.

Imorgon ska vi prova lydnadsträna lite iaf. Med hans vilja så går det. Jag får bromsa.


Hannahs rum ropade efter städning idag. Det ena ledde till det andra. En idé, lite snickeri av sambon och så fortsatte jag...

Slutet blev en större rotation av rummet och så blev det ju ganska så bra måste jag säga. Hannisen blev nöjd och tackade oss med kramar. Gullungen!!

Högsta önskan nu är att hon ska bli av med sin yrsel som verkar bita sig fast. Klart hon är illamående när hon "ser dubbelt och gungande" som hon säger själv.   


Imorgon. Innan, och/eller efter, ska jag nog ta tag i den där penseln med vitfärg. Stångar mig blodig i skallen på hur det ska bli med fondväggen. Hoppas på att det ska gå att måla tapeten som är där nu, men då det finns "halkiga" områden så är jag rädd för att det inte fäster. Vi får väl se hur vi löser det. Vilja, våld och vaselin?!


Om jag kan sluta skratta åt filmen på 5:an så är dagens nästa steg rakt i säng.


 
 
Lindha

Lindha

8 januari 2012 16:54

Ett tips på "hundskor" som är nya på marknaden. Kanske nåt för en trasig tass som behöver gå ut ;-)! Googla på Pawz så hittar du webbutiker. Såg dom hos veterinären i veckan.

Kram Lindha

http://www.plushalsa.se

 
Ingen bild

Ingrid

8 januari 2012 19:35

Är du i farten nu igen. IKEA har väl skickat ut efterlysning på dig men nu är ju ordningen återställd.
Expedit blev det på Thildes rum åxå. Och en massa golvkuddar.
Nu väntar jag på mina motiv jag har beställt till hennes snedvägg så är det snart klart. Fint som snus och en lycklig tös.

Ingrid

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards