Alla inlägg den 3 januari 2012

Av csa - 3 januari 2012 23:08

Ytterligare en lååååång arbetsdag.

Ska året vara såhär?? Jag kommer hinna fylla 40 innan det slår om till 2013 på det här viset.  


Hann en del, mycket mindre än jag planerat, även idag. Grrr... Började morgonen med en ofrivillig stormpromenad runt hela arbetsplatsens baksida. Brrrr!!!!    Vidare gick dagen med lite hjälpande och mycket bärande. Tungt.


Kom iaf hem till sist (vad det verkar)!? Hoppade raskt i duschen för att få upp tempen i kroppen. Fryslort är vad jag är. Undra vart långkallingarna bor i detta huset??


Strax efter min hemkomst så dök barnen och sambon hem.

Och då började "skvallertanterna" ögonblickligen förse huset med mindre syre...
(Dotter Ett och dotter Två´s ordväxling utan en chans till inlägg däremellan från mig...)

- MAAAAAMMA!!!!!

- ...MAAAMMAAAA!!!

- Pappa körde på ett RÅÅÅDJUR!!!!!

- ...men den låg först still....

- ...sen sprang den iväg!!??

- Pappa ringde POOOLIIISEN!!!

- De ska kanske skjuta den snart....

- ...om den inte lever förstås...?

- ...den var ju död först...

- Men sen levde den ju!!??

- ...undra om de andra överlevde??...

- De gjorde de ju. DE körde pappa ju inte på!!???

- ...just ja...

- Mamma tårtan klarade sig! Fast jag gjorde illa ett finger. Men det var hemma hos mormor.

- ...i bilen sa det bara "duns", fast vi inte gjorde illa oss...men jag ba flöööög liksom!!!

( enligt charadens beskrivning så insåg jag att den flygturen var påhitt så det hette duga  ...)


Och så fortsatte de fylla i varandras meningar i hela 10 minuter till därefter.

Härliga barn. Mycket inlevelse. Mycket fantasi. Många ord/nedslag per minut kan de verkligen prestera.   


Vad är det med min sambo? Kunde han inte bara fortsatt med jägarutbildningen och sluta upp med att "fixa" rådjur med bilar???

Hm.
Bilen fick iaf inget allvarligare fel än lite pälsklädd front.

Jägarn ringde iaf upp och fick info och vart och hur och när. Hoppas såklart att rådjuret klarade sig utan skador. Men OM, så hoppas jag mera att jägarn fick avsluta dess liv.

Dumma jäkla djur som kastar sig ut framför bilarna hela tiden. Bara harar är väl värre är erfarenheten.


Bedrövande nog så vräker det ner snö ute just nu. ONÖDIGT!! Det ska ju regna imorgon och så på det ska det bli minusgrader. Utan att vara nåt geni så vet jag ju hur det slutar - ISHALKA!! Spännande nollstatus.


Skönt att det är fredag imorgon iaf. Ja, enligt MIN almanacka alltså. Hehe... Gillar MIN almanacka mkt mera än den vanliga. Ska nog kopiera upp så varje vecka är längst 3 dagar. Mer tycker jag inte behövs faktiskt. Man vill ju orka med helgerna också.


Gonatt och hejja Sverige...eller Finland...eller vem som nu vinner juniorhockeyn. Jag går och sover iaf, för skallen är tung och resten av mig dötrött...


Och så fortsätter nedräkningen med.... EN DAG KVAR!!   


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards