Alla inlägg den 10 januari 2012

Av csa - 10 januari 2012 19:48

En dag på resande fot. Skaraborgs län har fått min visit och där var det mycket mer snö än vad vi har. Tjoohooo för att jag bor här jag bor!   Och ännu ett jubel för att jag slapp köra både dit och hem också. Ha! När Mich bestämt sig för nåt japp då är jag orubblig!!


Där borta hann vi kika på massor och få massor av nyttig info. Bra resa alltså! Och alla höll sams förutom vid lunchen. Men jag och lilla chefen drog till Bylla så vi var nöjda med utgången iaf.


I bilen kom vi fram till varför Saab konkat. Det är ju omöjligt att inte ha avdomnat arsle när man ska trängas 3 vuxna i baksätet. För nån annan anledning till deras försäljningsnedgång kan det väl inte vara??

Men bak-humorn var stor och med R R bredvid kan man inte låta bli att få skrattanfall.


Och hem i god fin tid kom vi också. Dock stannade hjärtat när jag klev in genom dörren. På bordet flinade ett kuvert åt mig!


 

  !!!

-Nu tar de kortet av mig!

Jaha...då får man gå till jobbet...??

Vem kan köra mig varje dag?

Va ska jag göra nu??? Hjälp!!!


Mååånga tankar hann springa runt innan jag kastade mig över det och läste...

Tre minuter senare fattade jag...


PHU!!

Det var inte till mig!!   


Nu är det väl inte bra att få sånt här i lådan men OM man nu ska få ett så får det gärna innehålla att det inte blir någon uppföljning på Kajs rådjurskrock.

Ja se han...han "jagar" ju sånna med bil han. "Retroaktiv jaktlicens" kallar han det själv.   

Jag säger ingenting. Är bara glad att jag har kortet fortfarande kvar. Måste väl snart sluta tro att det kommer att komma ett dra-in-brev också va?! Vågar man "gå vidare"??


Karln precis hemkommen efter att ha varit hos Lola. Hihi...jag fick panik här och ringde honom på vägen med den dumma frågan: -Hittar du dit??

Vi hade ju glömt prata om vart huset låg.   Men han har ju faktiskt lokalsinne och efter att vi försökt klura på vilken/vilka bilar som tänkas kunnat stå utanför så var han rätt.

Nu har Ida ny garderob!! Yes! Ännu en behovsdetalj fixad. Tack Lolisen!!!   


Nu måste ett samtal till Tele 2 till. Vart i hela världen är min mobil?????


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards