Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Tandis m.m.

Av csa - 28 januari 2012 00:32

Meh?? Jag är 103% säker på att jag skrev ett inlägg i förrgår här...vart tog det vägen???   Alltså senil är jag...men inte såå senil?

Det händer mystiska saker i den här delen av världen...


Jahapp. Ledig dag idag. Dock har den hela gått åt tänderna kan man säga. Nej, inte varit hos tandläkaren heela dagen, men tiden har liksom hela dagen varit vigd åt att räcka till att passa tiden för-att åka dit.

Snäll pappa fick skjutsa mig. Bilen inne på service. Bad combo. Men...nu är både jag och bilen servade och kan mala på ett tag till. hehe...


Jag fick 2 tänder fixade. Vi hade lite problem med kommunikationen jag och tandis...men...en lös lagning samt hål inunder det samma fixades först. Och därpå så fick min kraschade rotfyllda tand en ny outfit. Så nu har jag helt plötligt två tänder som är vita och HELA!   Så snyggt så!!

Hoppas de håller nu också... Please.


Öm i truten, men nöjd. Och ömheten beror då som sagt INTE på att käften glappat för mycket. Eller... Ja, den har ju då stått på vid gavel i en timme förstås. Men det var hos tandläkaren, i tyst format. Vi kan väl nöja oss med det som orsak!?


Fick idag höra att den sista valpen i Tjeckien lämnat kenneln nu. Over the sea har hon åkt. De sprider sig di små. Hoppas de sprider sig av godo också. Tummarna är hållna. 


Jaha...annars så ska jag imorgon (idag) försöka handla lite åt mig själv. Inför lillresan och framför allt för att det ju kommit ner mera skit från himlen så jag måste ha skor pga nedfallet nu också. Totalt okul när det snart är februari att handla sånt. Men va gör man? Något spöke har tagit 3 par vinterdojjor av mig. Sant. De finns iaf inte mera. Huset vänt på kant och omruskat för att hitta dem - men icke. De finns inte helt enkelt. Man vill ju inte bli förkyld heller. Jag tassar ju omkring i tennisdojjor som vilken vårdyrkare som helst. Tanken är god förvisso. Vi går ju mot den fina årstiden!!! Sakta men säkert lämnar vi vintern BAKOM OSS. Tjoohoo!! som nån skulle kunna säga.


Nåt mera skoj ska vi väl också hinna med i helgen. Kan tro det iaf. Jag vill också se Hamiltonfilmen. När???

Gonatt dårå.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards