Alla inlägg den 22 april 2012

Av csa - 22 april 2012 23:15

...finns nog sandstränder, sol och lata dagar tror jag.


Something like this?

This isn´t to shabby for Stina  


    


Gonatt!


Av csa - 22 april 2012 17:00

Mellan alla nysningar kan man ju alltid se framåt? Mot värmen, solen, grönt och allt som inte är nu. Det är bra "burrigt" ute och här i soffhörnet har jag det fint tillsammans med Diva och datorn för tillfället.  


Är väl ganska allmänt kännt att jag har urusla gröna fingrar... Men håll i hatten!! NÅGOT lever faktiskt här!!!

Kryddor är faktiskt också växter (tänkte vi  ), så...varför inte påbörja det vi vill ha ute, inne, redan i nutid? Lite grönt i fönstrena är ju inte så otrevligt faktiskt. Och ett bra komplement till Ikeablommorna jag annars är väldigt förtjust i.   De som inte ger upp utan bevattning! De av plast...hehe...   


Men här är bildbevisen på de äkta varorna!!



...och nu...


De har ju t o m växt lite!!!          

Oerhört coolt i min värld!!


Även ute behövdes lite färg då. Och som synes lyser de som solen nu med.



Fästingar är väl ett aber ingen levande varelse kan gilla. Förutom lite fåglar då kanske. Ja, vi gillar dem ju inte! DE däremot gillar våra djur. Mest älskad är Dante. På två dagar har jag nu tagit 7 st äckel på stackarn!!

Nåt medel vill jag inte ha på honom. Provade sånt där halsband ett år och det gör jag aldrig om. Han blev halt och vinglig av skiten. Jag har iaf ingen annan anledning till hans dåvarande mående än att klandra halsbandet. För när det togs bort så försvann hältan och yrseln.

Tyvärr har han ju även genomlidit borrelia ett par år på raken. Tillföra gift och ev. sjuk hund eller sjuk hund pga smitta? Ett av jordens stora frågor hos oss djurägare.

Jag har inte svaret.


Idag fick han iaf ett bad. Det sägs ju att fästingar inte gillar ren päls lika bra som "smutsig". Han är nu väldoftande och extra kramgo. Mjukt är mysigt!



Nästan lika mjuk som våra videkissar är han nu.  



Trots vädrets makter just idag så kan jag inte låta bli att klura lite på trädgårdens framtid.

Förra året så fixade vi ju litet jordgubbsland och en och annan rova med gräslök, lökar m.m


I år så ska förra årets fix göras om lite. Bl a för att jordgubbarna bredde ut sig (såklart). Hittade nyss en rätt läcker idé på en blogg. Får se om jag snor den. Liksom en pyramid med planteringar... Mmm. De vore rätt coolt!! Bygga på höjden tar ju inte bort så mkt kvadratmeter heller.

Vi kommer iaf bli av med en hel del yta när ombygget tar fart. Det kommer bli sååå läckert OCH praktiskt!!
Mer om det då och sen... Future-goodies ya see.   


Årets plantplaner får bli "Enkelt- Men- Gott" i tema.

       


Och så ska ju de inifrån ut också.


Sen har jag ett måste. De är så fina, luktar så gott, och jag har nån fallenhet för dem sen always. Nån kruka med dem SKA jag ha, lite här och där. Säkert överallt.   


Det här är väl liiite överdrivet dock.  

...men hysteriskt vackert!


   Lavendel   

      

    

  Ha en fortsatt skön söndag!


Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards