Alla inlägg den 19 april 2012

Av csa - 19 april 2012 23:21

Nu ska jag i säng. Imorgon ska jag jobba har jag bestämt. Eller jag hoppas iaf att jag kan åka.
Allt hänger på den lilla damen med den eländiga förkylningen/öronplågorna/hostan/febern.

Hon är så ledsen och less nu så... Inte en dag den här veckan med kompisarna.   Sånt är inte skoj!!


När allt känns sådär sketatrist pga vab m.m m.m. hela den här veckan, så var det iaf glädjande att få veta att ännu ett Bosse-barn är friröntgat. Va härligt för ägarna!! Kul för kullstatistiken också såklart. Grattis Bernerdalens till en näääästan perfa- kull.


En fin tjej i Norge heter Foenix. Hon är halvsyster till ovanstående kull. Hon ska också ha fria leder (har jag bestämt). Stine håller nog med mig. Vi är eniga i rätt mycket faktiskt!   

I helgen som var fick hon sitt första CK på utställning. CK betyder Cert-kvalité. Det är steget närmst ett Cert. Cert vill man gärna ha fler av. I det här landet vill man ha minst 3 (och i många andra länder också), det sista skall tas efter 2-års dagen. Då har man en Svensk Utställningschampion. (En snabb förklaring för er som läser här MEN som inte är hundgalen)


Söta dockan!!
Är det inte en liten flirt hon delger?   


  

Av csa - 19 april 2012 12:42

Tänkte få ut nåt nyttigt av idag. Installera ett program i datorn kan väl inte vara så svårt eller ta så lång tid att jag inte klarar av det och fixa lunchen samtidigt?


Facit.

Nästa gång jag tänker göra "nåt nyttigt" så ska jag ta en isglass och vänta på att tanken går över.


Skivan for in i datorn i full fart och det börjar rumla. (Arbete Pågår, tror jag datorn säger när den låter så)

Installationen tog några minuter (precis som texten påtalade  ) och allt gick finemang!!  

Jag klickar överallt där jag ska klicka (för det stod i hjälptexten i häftet som medföljde skivorna).

  Avslutar hela installationen, stolt!!


....och så vill inte datorn släppa ifrån sig skivan?!??

WTF??  

Jag gör då, som Jag gör, som Jag gör som vanligt. Missbrukar ord. Missbrukar mera ord och klappar till datorn. (det känns alltid bättre, även om det inte löser problemet, när man får ge på nåt dött som krånglar!)

Det hjälpte inte den här gången heller.

Datorn vägrar spotta ut. Skivan i tryggt förvar -  fortfarande FAST INNE I DATORJ*VELN!!

 

Andas.


Jag lämnar rummet en kvart.


Jag kommer åter.

Har ringt ett samtal där jag får bekräftat att försäkring finnes.

Datorn flinar åt mig.

Jag flinar tillbaka och tar fram...taddaaaa -  KNIVEN!!

"Vem är kaxigast nu då???"  

 

Efter 5 minuters bändande, tryckande, pillande med kniv, ordmissbrukande och 4 avbrutna naglar, lämnar jag rummet igen.

Skivan? Fint förvarad. Fortfarande kvar INNE I datorn.

  


Efter 35 minuters tänkande, svärande, blängande och mera tänkande, bestämmer jag mig för att slå av skitapparaten.

Sambon kommer väl hem någongång och har nog tålamod med Honom.

Min dator är definitivt en HAN.

Det går inte att resonera med Honom och han förstår inte logik.


När jag trycker på Stäng Av....så hoppar luckan med skivan ut!

  


Aaaa...hur kunde jag missa att det är SÅÅ man gör??

 


Finner bara tre anledningar till dagens projekt av misslyckanden.

1) Installationsmanualen är skriven av en kvinna.

2) Datorn är en man.

3) Programmet blev en son...


"Så länge jag andas lever jag..."


Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards