Alla inlägg under april 2012

Av csa - 18 april 2012 22:53

...blogg idag.

Om det underljuva livet jag lever.

Skulle inte vilja byta det mot nåt!!


"Det är betjänter överallt, inte ett dammkorn så långt väggarna kan nå, tända ljus överallt, hundarna nybadade och fixade ut i varenda klospets, barnen somnade med stora leenden redan kl 17 och därefter har jag fått massage, pedikyr och naglar målade..."


Ojdå. Ljög jag nu?



"Heaven is close" 


Av csa - 18 april 2012 22:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av csa - 17 april 2012 09:14

Tänk om hundarna hade mobiler.   Jag tror vi ska vara glada för att detta inte sker...än!

Det är nog bara "en knapptryckning" bort, tyvärr...


Men. Förstå!! Hund X smsar värsta konkurrenten med toppnyheten om vilka produkter som är det senaste. Eller varför inte nästa planering med Värsta hanen som är gömd i skogen!! Vilket käk som är hetaste. Hur mycket motion de egentligen får. Vad som vilar i garderoberna!! Vad den egentligen gillar och inte gillar att göra!! Haha...Succé!!

Jag ska fan ge surfplattan till våra killar! Undra om Telia har nån bra ledig adress för dem? (Kolla upp: bernergossip(at)telia.com?   )

De kan nog göra stordåd för mottagaren.   

Förstå när de ska berätta för nån om våra hemligheter!! Ojoj...fram med trumpeter och konfetti!!   


Om våran Proud hade haft en mobil så hade detta absolut varit en dialog mellan oss!


 


Självskrivet Dante-sms!! Killen som inte missar en smula ramla till golvet!! 



Definitivt en Schenkenbergare...cute but... 

  

 


Falcon. Den överkloke hundens sms. 



Och detta hade absolut kunnat varit hans sms!!!


 
Dock blev han inte "knipsad" pga nåt sånt, utan prostataförstoring och "försvunnen" diamant...for the record and curiosity...
Och nån bulldog var han väl inte heller. But, you got the point, right?!


 Dags att ringa ett samtal...och bädda ihop min lilla kåldolme igen. Ber för att dagen gör henne 110% bra!!!



Av csa - 16 april 2012 23:04

And the life goes on...


Med VAB sparkades den här veckan igång dårå.    Ida inte alls så pigg som vi trodde igår kväll. Suck... Gråten i halsen nu ikväll, över ett öra mitt i den eländiga förkylningen. Behövde vi INTE nu.


Det jag trodde skulle bli värst idag (att berätta om Roffe...) blev den lättaste uppgiften. Visst blev det många frågor och glansiga ögon men...


Fick hämta hem Hannah efter dagis då sambon blev kvar på jobbet 12 timmar pluss.

Och vi var väl hemma vid 16 efter den vändan.


Klockan 19:15 var vi klara med "uppgiften". Ta ut 3 stickor ur händerna på den samme.

Hon är verkligen HYSTERISKT rädd för allt vad stick, nålar och ont heter!!!

Efter en rätt opedagogisk stund, (min ork och pedagogik räcker max 2 timmar åt gången just nu, för notice, ledsamt men sant...) så var de förbannade stickorna ur världen!!

Därefter kunde jag tagit mig en 75:a sprit för att döva mig själv och mina sinnen med. Jag överdriver inte. Jag hade behövt bedövningen!    Om det hade inneburit att hälla i mig spriten eller fått flaskan slagen i skallen hade inte haft någon betydelse.


Det är bara inte kul just nu... Nån som vill byta?

Borde följt med till sandlådan med Elin. Fast det hade ju flåset inte orkat med förstås.

Kört.

Min lott i livet är väl att stanna här jag är och vara den jag är. Att låtsas nåt annat, lägga till och försköna sköts så bra på annat håll. Man får vara nöjd över att...


"Someone´s real for a change..."


Av csa - 15 april 2012 23:26

Den minsta familjemedlemmen har lämnat oss...


Lille Roffe...   

  Sov sött.


Av csa - 15 april 2012 20:15

...ingen tid, plats eller person nämnd i sammanhangen...

Så tro inget!

Jag hatar att folk tror utan att veta!!


Jag hatar att bli ifrågasatt.

Jag hatar att bli tagen förgivet.

Jag hatar att städa upp efter andra, på alla sätt som är tänkbara i variant.

Nej, det är ingen som vet vad jag tänker, tycker eller ska.

Jag svara som jag tycker.

Jag vet - inte Du.

Jag spyr på fjäsk, klassificerat rövslickeri och annat äckligt folk håller på med!!

Jag ska inte alls.

Jag tar inga order från sämre vetande.

Orättvisor ska behandlas! Inte ömkas så man måste spy för sånt också...

Jag vägrar att ha dåligt samvete.

Ingen annan bryr sig ju...varför tror någon att jag tänker göra det då?

Varför skryter folk om sånt som jag skulle skämmas över att ha varit med om?



...för övrigt så...suck...  


Och dessutom.

Nej. Jag har inte haft en bra helg. Jag är missnöjd och vill genast ha en i utbyte.

Är inte utvilad.

Inte gjort nåt kul.

Har inte fått min sol.

Har inte sovit tillräckligt.


Den personliga strejken stannar.



PS

Av csa - 14 april 2012 17:12

Tvätta fönster.

Handla.

Städa.

Tvätta kläder.

Skura golv.

Plocka.

Engagera mig...


Det var vad jag skulle ha gjort idag.

Men jag har gått ut i personlig strejk så...jag vägrar göra nåt!!!


Av csa - 13 april 2012 18:37

Då var den här igen då. Helgen! Det är nog ett av de bästa orden som finns tror jag   Den kan aldrig komma tillräckligt fort och den stannar sällan för länge.


Leksakerna funkar ff utmärkt om någon undrar om det!  


Annars har det varit...


Jobb å jobb å jobb. Små missöden på sambons jobb pga en åkare gav mkt mera jobb för de anställda! Själv skulle jag nog kunna flytta till den grå byggnanden utan att bli utslängd. Men det vore ju dumt! Nästa vecka får jag nog kvarta där nån dag ser det ut som. Beordrade grejjer kommer man sällan från. Dock ska ju sambon också "flytta" till sitt place nästa vecka. Hm... Hoppas ingen snor ungarna för oss som bor i det här landet där man tydligen inte kan jobba för mycket?!    

Så därför ska helgen bli rätt behövlig!


Ute är det spöregn... Dock tog den modige karln jag har ut doggarna precis så jag ska ta och dansa över golven. Moppdans är man ju rätt bra på!! Om jag får säga´t själv.

Kanske kan man bli bättre också...  


Trist är att Ida idag kom hem med en otrevlig förkylning med i skolväskan. Det blir till att bädda ner henne i lite lugnt tempo ikväll. Snörvelfia... Ingen feber just nu iaf. Men den ligger nog inte så långt borta tyvärr!!

Dock har hon ju inte varit sjuk på hysteriskt länge så jag ska väl inte klaga därav förstås. Dock blir det problem om jag måste VAB:a på måndag. STORA problem!!

Lite sjukt är att vi idag skämtade om just detta, om det skulle hända...


Fredagen den 13:e har hittills pågått under inte för stora farligheter. Om man inte räknar den SUPERBA Subway-lunchen jag och M var på förstås. Hon är så söt den bruden! Och generad hann hon bli idag också...haha...


Ska hinna med att träffa min Solstråle i helgen också! Jag MÅSTE!! Hon försvinner på måndag...  Men lova att inte skvallra för henne om min stora sorg över detta. (Jag har hållt det duktigt på avstånd från henne) Hon behöver inte ta med sig sånt till sandlådan!!

MEN jag måste också påstå att sorgen bara ligger i eget ego!

För hennes del...ojojoj... Äventyr!! Spänning! Erfarenhet!! Go girl!!!!

Jag är faktiskt lite avis...


Nepp. Inga fler ord just nu. Måste starta brasan och dansa moppdansen NU! Ciao på ett tag.


Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards