Alla inlägg under april 2012

Av csa - 11 april 2012 16:24

Vet ni vad som är roligast med att ha en ny fin skinande dator???


1. Den fungerar!!!

2.Den fungerar snabbt!

3.Den fungerar varje gång man startar den!


Ja...det kanske är så det ska vara egentligen...men inte en självklarhet i det här huset!

Men nu sörrni! Nu är min fina HP under fingrarna. Love den!! Åsa kan svara på frågor hon...  

Dock var jag ju inte iväg och handlade den själv. Det visade kvittot. Den här guben jag delar barn med...han hittade en leksak han...

Ok.  


1.Han har fyllt år!

2.Hans dator har levt med pacemaker i mååååånga år nu!!!

3.Han är ju såklart värd allt gott  


Han hittade en serveringsbricka. 

Ipad2 tror jag det egentliga namnet är.

Bästa med den var nog när den skulle installeras/startas för första gången.    Det kom många ord ur gubben då. De var inte rumsrena speciellt många av dem.

Men skam den som tror en finne ger sig.

Den gick igång till sist och numera leker han både Rumble och jordglob med den. Jordglob(??) tänker ni... Ja. Vet inte hur jag ska förklara´t. Drar den korta verisionen. Han gillar sånt där som ingen annan gillar. Mig t ex! (ett jättebra exempel va??)   


Hur som. Här hemma surfas det frisk nu!!


Igår var jag lite knackig idag mycket bättre! Jag skrev ju det...jag VÄGRAR bli sjuk!


Har precis fysat och det var jobbigt. Ryggskiten är stel och knakig men lite tränad nu och mera kommer.


 

Strax ska barnen, alla 3, åka till Kängan för lek och möte. Själv håller jag mig hemma. Skönt att få lite tyst omkring sig nu när äntligen huvudvärken gett sig av!!!! Och jag har nog en del att göra i tvättstugan om jag inte såg helt fel sist jag var där nere...


Men jag står gärna där och drömmer mig bort...


Funkar för en tanta som mig...   


Av csa - 9 april 2012 01:45

Ska sova (nyss) men måste ju bara sluta dansa av glädje först...


En bra dag idag!!   

Av csa - 8 april 2012 00:19

Har hört att har man Twitter så typ skriver man 7 ord.

Den här bloggen kanske får konventera till nåt sånt? Långa inlägg verkar den iaf inte tåla...

Men jag är nog för kass för att förstå mig på Twitter.


Tills en ny dator av nån underlig anledning kanske kan hamna i mina händer...så får jag vara lite kortfattad (kryptisk) vad det verkar.

Försökte idag få nåt slags bara tips på ny modell av dator via FB. Vet ni vad 75% blev till svar? MAC! *å hallelulja m.m*

Ja vill inte ha nåt Äppelaktigt, Nejtack!

Nya tips - TACK!!!


Skulle ha fällt eken idag. Det blev i sista stund uppskjutet pga kortisonsprutning.

Vad gör man?

Tänker om.


Spårar gör man!!! Först fick husse och Bosse gå ett, där Jag fick ärat att vara slutapporten. "Jädra stor apport" sa Bosse, som såklart hade korn på mig lååååååångt innan han skulle. Hm... Hoppas det gav nåt för framtiden iaf.


Sen fick jag och Dante söka lyckan ihop. Och nu har spårläggaren fått sparken. Jag riskerar att få böta, pga skogen jag tog med mig hem efteråt.

Men duktig hund hittade till det stora slutpriset. En tändsticksask! "Plättlätt" sa Dante. Gud vilket eländes trassel, tänkte hans matte. Tur inte hunn bryr sig i om nåt sitter fast eller inte följer med...


 

Efter spårningen. Nöjd hund med mersmak!!!

All inclusive of Hennumkroken, kanske hans artistnamn kan bli?


Sen blev det lite kaffe på altanen i solen och snålblåsten. Jädra skittemp ute nu! Kallt!! På onsdag skulle det visst komma åter lite mer trevliga temperaturer. Tror f*n det! Då är man ju inte ledig mera. Hmrf!!


Lite attiralj-flyttade hanns med också...


Osca, Osca lilla katt. Vart har du tagit vägen? Försvann i onsdags i väldigt dåligt skick. Hon behöver veterinärvård (misstänkt påkörd) så jag kräver att få hem henne - IGÅR!!! Usch... Är ärligt inte den största kattälskaren, men hon är MIN och det JAG skaffat tar JAG hand om!! Så inget att orda om här. Kom hem katt!!!!!

 

Imorgon ska jag och Dante ut och spåra katt!!


Har också drömt oss bort en stund. Tror målet snart är spikat. Nåt sånt här kan jag leva med en vecka.


 

Bara att beställa och luta sig tillbaka och längta nu då?


Av csa - 6 april 2012 23:22

Bloggen nyss försvann. Ok?!?!?!!?!?

Måste vara snabbare innan ledningarna dör tydligen? Här följer kryptism...men...


Åsby. Vackra kärl, kryddor planterade. Videkissar och påskliljor.


Hatar mat!


Hannah bättre å bättre för varje dag!


Middag hos päronen. Tripp till Mälaren, kolla stuga - ursött!, kallt å snöigt.


Osca skadad och försvunnen. Kom hem!!!!


Imorgon dålig magkänsla. Kommer huset stå kvar?


Datorn död...för gott?


Planerar och planerar. Det blir bra på sikt, eller?!+


Over and out. Be strong Stina!


Av csa - 4 april 2012 21:57

Jaha...då hade jag överlevt en operation av dottern nu då?!

Hugaligen!!!! Det var faktiskt värre än jag trodde!!! Gråten i halsen flertalet gånger och ögonen dimmiga...men jag bet ihop!! Jag svalde och log och jag hoppas att dottern inte såg mellan "raderna" att mamma var ett darrande asplöv.

Trodde aldrig man kunde känna såhär faktiskt!!

Nu vet jag bättre...


Men! Nu är vi hemma igen och Hannah har varit såååå duktig!!

Hon hade en enorm otur att tro på systrarnas ord om att "trollerikrämen" (bedövningssalvan) var det bästa som funnits! Gissa vad som hände? Självklart så verkade den inte så bra som den skulle ha gjort...och så stack sövnings-tanten FEL ett par gånger så det gjorde ONT!!!!!! Systern svor (faktiskt) högt över att han gjorde illa Hannah och bad om förlåtelse gång på gång på gång.

Bättre blev det ju inte sen heller...så kort beskrivet så hatar "vi" nu sprutor och dumma plåster som gör ont! (Vi la skulden på döda tingen...kändes bra där och då)


Själva operationen gick superbra! Mycket goa människor i personalen!! Uppvaket gick hyffsat! Hon har sovit en hel del både där och här. Hemresan gick super! Hon kan gå själv och äter och dricker bra! Dock spyr hon en del...men, men. Hennes egna ord: "Det kan bara bli bättre!"

Klok hon är min lilla skrutta :)


     

Bilder från dagen. Före...under uppiggningen och efter hemkomsten!


Annars har dagen varit en liten verklighets-funderare faktiskt.

Det var ju inte bara vi som var på barn-dagvårdsavdelningen, om man säger så.

Där finns det SJUKA barn!!

Och vilka hjältar de är!!!! Hugar djupt för deras tapperhet!!!

Små, små bäbisar...en kille i ca 7års åldern...en tjej, ca 14 år...en annan kille, ca 9 år...blodpåsar...tappade hår...rullstolar...förkrympta kroppar...cellgifter...smärtor man inte ens vill veta hur onda de är... Gud!

Och alla de...ligger där så vant (bara DET är hemskt!! Inget barn ska väl behöva vara van vid att få sån där vård!!)och modigt. Ler, skrattar, biter ihop...

Jag kunde knappt se på dem. Gråten stockade sig i halsen, kan jag ärligt tala om.

Barn ska inte behöva vara så sjuka!!!


Nu ska jag iaf ta hand om min lilla prinsessa som är MIN vardagshjälte!! Nu ska vi vårda om varann i flera, flera dagar!!! Vi ska fixa påskris och gömma (och förhoppningsvis hitta) ägg som harar lagt(!?!?) m.m m.m

Nu ska vi dock börja med en förhoppningsvis god natts sömn. Jag är helt mentalt slut!!!

Glad Påsk om vi inte hörs eller ses innan om nån dag.


Av csa - 2 april 2012 22:50

Min fina sambo fyllde år idag. 4:a 0:a. Bara siffror. Han är faktiskt pigg som en...50-plussare - faktiskt!!!   


Vi fik-firade honom litet. Mera bättre kommer... Längtan.


En dag med tankar på annat håll.

Jag både var på jobbet och så långt därifrån att jag borde haft karta och kompass.

Fånigheter...trött...ORKAkänslor så jag såg rött en stund...suckar och stön...

  ... Jag har sår på insidan av kinden. Hur länge ska jag klara av att bita där istället för att skrika rätt ut????

Jag är lite stolt över att jag kan bita tyst. En egenskap jag annars haft sjukt svårt med. Det är nog orkeslösheten som gör att jag inte öppnar truten.


Ett riktigt vargmoment dök upp här på kvällen. Var ute med doggarna och då började det. Ylandet!! Låånga, "lockande" toner. Lät inte som att det var så långt bort. Jag och sambon spanade över prärien och vi är nog nästan överrens om att vi såg nåt som bara kan varit en stor en nån kilometer bort.

Rätt coolt att man har sån "överblick" från vårat lilla näste faktiskt!

Bosse spanade på friskt åt samma håll, så jag tror vi kan enas om att vi såg Herr Ulv och inget annat djur faktiskt.

Rätt glad över att den inte var närmre - JA!

De puckona som släpper ut sina hundar för att skälla borde dock tänka om. Jag har väldigt svårt att tro att små-trassel ska skrämma en hungrig varg... *stupids*...


Just nu är det många tankar som snurrar. Det har snurrat på så friskt att jag totalt missat in fin inbjudan. Men så söt som bara L kan vara så...visst godtogs en lite sen anmälan. Tack C och S!!!!


Ännu många tankar, våta kinder och sårat hjärta har idag gått till den finaste Bernern som någonsin funnits. Han skulle ha blivit 12 år idag. Något säger mig att han hade kunnat bli det också.

Han fattas mig. Han finns inom mig. Men...saknaden gör ont så det krampar...


Den här vill jag ha en förstoring på. Denna bild talar.

Bilder kan man ta hur många som helst, men långt ifrån alla blir verkligen så personlighets-fyllda som man önskar. En skitsnygg bild på en annars ful hund säger ju ingenting!! Det ska finnas just DEN hundens personlighet fångad.

Här är en sån bild.

Den visar trygghet, kärlek, pondus, skönhet...den visar en Kung i bernerklädsel.


Falcon


 

Bilden tagen 2008, Skantzenbryggan



Av csa - 1 april 2012 11:58

Eftersom hemsidan har pms och datorn är i klimakteriet  ...


Lite Då och Nu-resultat sen senaste tiden:


Sala, Rasspecialen 2012


Bernerdalens Irish Coffee - Jkl: VG

Bernerdalens Iza - Jkl: EXC CK 3

Bernerbergets Double Trouble - Ukl: EXC


Luxemburg Spring Show


Damon Moravian Hurricane - Babyclass: BOB


Grattis till er alla inblandade från oss!

  

Av csa - 1 april 2012 10:38

Ni vet den delen på hammaren som man drar ut spikar med...


Mina spikar som åkte i, i fredags, fick hastigt dras ur i lördags. Klockan 4 närmare bestämt. Hannah...spyor... Behövs ingen närmare förklaring antar jag?


Hon spydde i omgångar fram till kl 7. Sen blev det lugnt. Yr och ont i skallen hade hon dock mestadels av dagen. Stackarn.

Idag är hon som vanligt igen och munnen ler och sjunger. TACK!! Vill inte ha nåt extra jobb nu inte.


Det är nu bara 3 dagar kvar till operationen så jag har ingen lust att detta ska bli uppskjutet. Min hjärna orkar inte med det. Nu börjar jag ju förstå att det är dags.

Hon däremot. Inte ett ord om alltet...fortfarande tyst som en mus...


Igår blev det en sväng till Åsby och kika på påskkycklingarna. Hittade lite blommor till tjejernas rum också.


Och sen slog seniliteten igång - igen.  

Åkte till stan för två saker. Sopborste och gummistövlar.

Och...nån timme senare satt vi i bilen på väg hem med skuffen full av prylar. Behöver jag ens tala om vad som INTE kom med hem??

Hur är det möjligt?? Igen??


Det är ju lite skämtsamt tokigt att jag är totalt förvirrad oftare och oftare, och glömmer typ allt. MEN i dagsläget, med tanke på det ena och andras ihopklappningar, så är det nog inte så roligt trots allt.

I fredags blev jag (3 ggr!!) ståendes mitt på golvet på avdelningen och funderade på vad jag egentligen höll på med...och vart var jag...varför...??

Gillar´t inte!! Känner mig inte stressad?? Men får väl tro på kloka människors ord?

Det är dags att dra i handbromsen när hjärtat beter sig konstigt, magen talar sitt klara språk och tankarna faller åt alla hörn och trillar ner i hålor...

Andra visar sitt tydligt. Jag är inte riktigt sån. Jag biter mig i kinden, blir argsint och tyst och försöker, svär, försöker, svär...och svär...suckar (nytt tillkommet beteende)...

Men börjar soppan ta slut så måsta man väl tanka...?


Hoppas att en veckas ledigt kommer hjälpa! Dyrt att tanka kan man säga!!


Idag är det söndag. 1 april. Olurad ska jag gå genom denna dag. Har alltid gjort, kommer alltid göra.   


"It takes a fool to remain (in)sane"


Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards