Alla inlägg den 9 mars 2013

Av csa - 9 mars 2013 22:34

I den lilla delen av världen ligger Sverige. Landet med folket Lagomt.

I mitt tycke: Folket som håller med någon.

Väldigt få har sina egna tycken!! Så tråkigt. Känner man en så känner man ju snart "alla"...!!   


Och så finns det en hel hop av folk som bara pratar fabler, bakom ryggen på andra. Och som vet exakt vart man kan få den rätta informationen. Men den är väl inge rolig antar jag. För det kan ju vara tråkigt sant.

Men...


 


"Värsta" modellen av folk är ju de som antar att man är sammanväxt med sin sambo och/eller familj. Jag och min är sällan eniga i diskussioner. Han vill ha Schäfer. Jag Pitbull. Jag är en person och han/de en/andra. Om andra har siamesförhållanden så är det väl vad de tycker är rätt. Men så funkar inte jag. Inte vi.

I min värld är inte blod tjockare än vatten ens.

Det är för att jag tycker som jag tycker som "ställer till det". Men, va fan. Jag kan ju inte gå omkring och vara oenig med mig själv. Det vore för jobbigt att komma ihåg vem jag är och varför med vem och varför. #huvudvärksframkallande


Men en fin dag börjar ta slut.

Det har varit en uppåttjack. Skratt. Kramar. Wellbeeing-feeling. TACK ELIN!!!!   


Och så säger folk att IKEA är väl inget å ha. Alldagligt. Trist. Samma lika. Jag tycker såklart inte det.   


   

Shopping - Utrymningslarm - Brandkårsutryckning - Slutshopping

(fick ungarna till extrapris, just for the notice)

Händer det varje gång??? Näeee... Told you so!  


Jag och Elin kollade på varann när larmet gick och det blinkade röda lampor överallt (innan speakern hördes) och sa:

"Bara det inte är nåt jävla brandlarm..."

Men jodå. Det var det ju. Såklart!

Så ut och vänta på parkeringen med alla andra fick det bli. Blåsigt men soligt. Tackar för 50%.

Som tur var så fick vi iaf komma in igen och handla klart. Det viktigaste liksom!!   


Hem å fika. Laga tacos. Snacks å Mello. Döttrarna vansinniga. Vrålade tvåstämmigt: "OMRÖSTNING!!!"  

Jag tycker iaf att det var skoj att en så otippad vinnare vann. Att slå i underläge är en vardagsgrej för "oss" som inte går hand-i-hand med de förutbestämda vinnarna.

Jag gillar nog Robin mer än jag visste innan. Hejja Robin!!   


Nej nu fick jag lite å skratta åt. Igen.

En bra dag det här tycker jag!!!

Imorgon blir det andra bullar. Och inte i ugnen!   


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards