Alla inlägg den 26 mars 2013

Av csa - 26 mars 2013 09:16

Ljusmysmorgon


Vilodag för mig idag.

Vila å vila...snurrat i sängen sen kl 3 imorse för varenda liten rörelse högg som ett knivhugg.

Men väl uppe, insmord i liniment från "topp till tå" + piller och så en solig promenad (i snigelfart) efter frukost satt inte fel. Det är SOL ute go vänner!! Sol är den bästa medicinen i världen!!!!

Nu ligger jag raklång och försöker slappna av en stund. Sen ska ja ut å gå igen!

Tänkte lägga upp dagen så.



One of my friends for the day.


Läkaren igår hade roligt åt mig efter att vi rett ut vad som hänt och hur rapporten skulle skrivas. Hon frågade om jag mådde bra? För jag såg så glad ut (?!), fast jag rör mig som "Agda, 93år".   

Ja..va ska jag svara: "Jodå, jag mår bra, på andra ställen än just i ryggslutet måste erkännas!"

Hon skrattade högt och gott men rådde mig att att vila, så jag lydde. Främst för att allt stående och gående på förmiddagen var INTE SKÖNT kan jag säga. Stum rygg, stumt golv. Not nice!! Åkte hem och grät nästan av bilfärden. Fy fan va det är otrevligt att sitta i det läget!!   


Har redan hunnit med att ha 2 roliga samtal från jobbet. Någon måste fått stora snurren i växeln på senaste tiden. Får så många konstiga frågor som jag aldrig haft förr. Börjar nästan sakna min "käng-kompis", även om jag alltid fick hänvisa honom också till nån som var på mer rätt plats.   


De stunderna jag sov i natt så har jag drömt. Kommer inte ihåg exakt om vad...men absolut om vem. Mini-Me!!


      
Är vi så lika som folk säger?  


Nu har jag en GoBo här bredvid som pockar på att matte ska klia lite i pälsen. Lät som något jag faktiskt kan klara av.


         


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards