Alla inlägg den 31 mars 2013

Av csa - 31 mars 2013 23:22

Att skruva fram klockan ja... Hehe.   Somnade som smågrisar i soffan igår.

Har för mig att "nån" sa: "Ska vi gå upp å sova?"någon gång under nattimmarna.

Har också för mig att jag svarat nåt i stil med: "Om en stund..."


Klockan halv 6 imorse. Klockan halv 7 enligt bestämmelserna. Ja då vaknade jag och frös som en gnu!! "Nån" värmekälla hade alltså övergett mig för sängen. Taskigt. Eller.

Fatta inte just där å då vilket håll klockan borde vara...så jag gick upp å somnade om...  


Klockan kvart över 9!!??? vaknade jag igen. Då gick jag iaf upp.   Och så skruvades klockorna fram till kvart över 10 och alla borde vara mer än uppe och igång med dagen.


Nu hade tiden hunnit ikapp sig själv iaf.


Inte mkt mer än frulle å fixande innan det var dags att åka till svärmor och äta påskmiddag med släkten.

Det är inte bra med detta ätande. Uschligt mätt!!! När Memman kom fram...ja då fick de va nog.   


Sambon och jag åkte och hämtade upp vovve + vovvekompis och iförda promenadskorna tog vi en rejäl vända runt halva Hallsta. SKÖÖÖÖNT!!! Soligt och med trevliga vovvar kan man gå långt.


           


Våren hade "city" tagit tag om. Nästa gång jag åker ner dit ska jag nog ta med lite snölass å sprida runt.

Snuskigt skitiga vovvar fick hoppa in i bilen och in i duschen vid hemkomsten. Blåsningen av pälsen efter badet uppskattades av en. Den andra tyckte detta var det absolut knäppaste den någonsin sett! Hehe...guess who´s who.   

Det fria härjandet på tomten var en underbar syn som vanligt. Det är ju SÅ det ska vara!!! En hund behöver en annan hund. Borde va par-pris på dem...  


Men förnöjande dag måste jag säga. Adjö Marsmånad. Du gjorde ditt bästa av mycket!

Lycka till April!! Kan du behöva...


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards