Alla inlägg den 5 juni 2013

Av csa - 5 juni 2013 23:38

Många längtar till helg. Jag med såklart! Nu är det ju minihelg och jag älskar´t för nu är mina kära hemma med mig!!   


Tjejerna fick idag ta skolbussen hem och jag stod spänt och kikade efter dem när jag såg bussen komma över landsvägen. Första tanken var: "Tänk om de inte är med... Va kan ha hänt då?? Har de bara missat den eller..." Usch!

Men jodå. Bussen tog sin lilla runda och slutligen stanna den längst ner på våran väg och ut såg jag att två rosaklädda små prinsessor hoppade av.   

Med raska steg trampade de sig svettiga hemåt.  För vägen är "...superlåååång!!!" enligt Hannah. 


Strax därpå dök även sambon upp. Snäll chef han har!!


Sen dess har vi ätit gott, och de har varit så duktiga alltihopa och städat och plockat i hela huset så vi nu kan njuta tid av varann istället för städa bort tiden.   

Jag är väl föga behjälplig...


Ida var även min stand-in på kvällsrundan med vovvarna. Gissar att sambon fick en släng av skavsår i öronen...  2 älgar och ett rådjur hade de minsann stött på. Attans...hade velat se jag med!! 


Fick idag ett mkt efterlängtat brev i lådan. Trodde de glömt bort mig. Men nu är första träningen tidsbokad. Hoppas det ger nåt! Har ju tyvärr minnen från en tid när knät va nypajjat...å den sjukgymnasten envisades med att ultraljud skulle va bra. Det enda "braiga" med det var väl att de tjänade stora pengar på mig. Jag, däremot, kände ingen förbättring... 


Dags att sussa. Imorgon blir det bl a besök av Doris familj. Skoj!!

Lite sol är också beställt. Vore dumt annars på Nationaldagen den Blågula   


Av csa - 5 juni 2013 10:20

Det är skönt att det finns folk som säger/skriver/tänker rätt ut.
www.meekatt.com
Idag skrev hon mina tankar...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards