Alla inlägg den 4 november 2014

Av csa - 4 november 2014 16:41

Vill ni veta det mest effektiva sättet att få "si-så-där-folk" att svälja tungan och krypande lämna dig ifred?


Det är att behandla dem EXAKT som de behandlar dig!

Därav så ger inte orden "Behandla andra som du själv vill bli behandlad..." inte ett skit! Men det är ju ingen nyhet att jag gjort om det ordspråket för år sedan... Men det var iaf jag som myntade det. 

Pass på!


  • Får någon allt låta som guld och gröna skogar genom löften? - Lova dem något du aldrig tänkt hålla!!! Bäst effekt ger det om det innebär klockslag...men det duger med att ovisst bara låta dem få vänta ihjäl sig också. Glöm inte bort att INTE svara i telefon om de ringer när tiden börjar rinna ut... 
  • Får de något att låta som en suverän plan (för att det är DU som ska göra jobbet såklart...) - Låt dem få arbeta!!! Sjukskriv dig om så! För om du hade varit där och gjort jobbet så hade det helt klart hetat: VI har gjort något skitbra!!! (Även om vi:et såklart är Du och ingen annat). 

De får räcka med två tips idag.


Men jag lovar du får lugn och ro sen!!! Jag delger inget jag inte har testkört själv först vettu. 


Av csa - 4 november 2014 12:30

Inte helt med i speedet idag. Trött kan vi kalla det. Sliten från gårdagen på många vis. Men det var ff väääääldigt häftig dag!!! 


Men de gör väl inget!? Att jag "inte gör nåt" menar jag? Det kan omöjligtvis finnas någon som mår dåligt av det. Förutom jag själv. 


Multitaskar med att kolla efter vinterkläder på webben, läser Kepler, kollar Ellen DeGeneres Show och halvsover både då och nu. 

Haft ett betydligt snällare magmående än idag kan man väl påstå också... Men Apoteket har nog hjälpmedel för sånt.


13 saker som borde ske idag. Vet inte om det blir nåt av allt. Men...  

Ett utvecklingssamtal på skolan - måste.

Innebandy - får se vad det blir av det... Mår jag bättre vågar jag mig ut. 

Byte till vinterdäck - måste!! Tänker inte bli ståendes med skägget i brevlådan om vädret blir som utlovat. 

Hade behövt åka till läkarn...men som ovan skrivet...lämnar inte gärna hemmet idag...och hoppas detta bara är nåt jag har just nu så inte fler i familjen ska drabbas...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards