Alla inlägg den 31 maj 2014

Av csa - 31 maj 2014 22:10

Jag har "lite" svårt för min dotters fritidsaktivitet just nu. Läs ENORMT!!! 

Jag har väldigt svårt för att för andra året i rad bli tvungen att hämta från Vårlägret. Som idag alltså. 

Detta kommer aldrig mer hända. Aldrig. Inte ens om det blir naturkatastrofer eller krig. 


Förra året.

Tid bestämd. Plats bestämd. Mamma Jag åker med bilen..och får huxflux veta att min 9-åring blivit avsläppt vid nåt av byhålans största tillställningar (Drakbåtsfestivalen)...istället för att stå vid klubbstugan som vi bestämt att hon skulle hämtas upp vid!

Fel tid dessutom. 

Huuur?? Säg mig HUR man kommer på att göra så? Vad är det för fel på vuxna? Hur skulle min dotter ta sig därifrån, ca 7 km hem. Och hur f*n skulle jag veta att leta efter henne just där???

Hade ju bara turen att någon som kände henne ringde mig och frågade om jag visste att hon snurrade runt där...men hela sin packning.

Jag var arg där och då! Väldigt arg! Tänk om något hade hänt henne? Festivalstämning...fulla vuxna...vatten... Vill inte ens tänka så igen.


Och så i år då. Idag. 

Vad kunde gå fel?

Jodå. 14:30 hemkomst. Hämtning vid klubbstugan.

YES! I år ska jag vara i tid. Parkerar vid stugan 14:12. Nu jäävlar!

Och jag väntar...och väntar...

Sen kommer en mamma fram och säger: "Ska du också hämta från lägret?"

Jo..det skulle jag ju!

"De ska tydligen inte komma förrän tidigast 15:15..." Denna info hade då en mamma luskat reda på endast för att hon ringt och frågat hur de låg till i tid.

Mao. VARFÖR INTE HÖRA AV SIG TILL ALLA???????

Att stå där och vänta i 45 min var otänkbart för mig.

Åkte hem.


Kom tillbaka till 15:15.

Inga barn där. Massor av väntande föräldrar.

Klockan bli 15:40...en bil dyker upp. Inte min unge med. Men en vuxen som säger rakt ut: "Ja...vi har blivit lite försenade pga att det tog sån tid att packa vagnen..."

NO SHIT??? De har vi knappt märkt vi som varit där för andra gången idag!!!!   

Stinas irritation låg redan på 50%, stigande. 

10 min senare. Alltså 35 minuter senare än den försenade tiden!!! = 1 1/2 timmes försening totalt!! Kommer ytterligare en bil. Gladligen hoppar min dotter ur den!

YES! Äntligen få åka hem!!

Nejmen..då hade alltså inte packningen dykt upp ännu...mao...ingen Idas ryggsäck var på plats.

"De med packningen är säkert 30 minuter senare än oss..." fick man höra.

Jag började koka inombords.  


Vad klockan var när den förbannade sista två bilarna med packningar dök upp vet jag inte. Jag andades genom näsan och knep ihop för att inte spy svordomar över hela området.

Jag bestämde mig för att så på 10 meters avstånd. Jag hade lugnt kunnat klappa till de där "ledarna" en efter en redan innan jag fick höra...

"-Mamma...de hittar inte min ryggsäck...!? Inte ens på packkärran!!"


Jag behöver inte förklara vad jag inuti huvudet sa just då va?

Men jag antar att t o m Ida såg det i ögonen på mig.


Medans jag bet ihop käkarna...så harklade 4 st IDIOTER fram att de skulle minsann hitta hennes ryggsäck och all packning och höra av sig senare ikväll och guuud va bra att vi bodde där å där för de kunde komma ut med det..osv osv osv...

Jag sa INGENTING under hela den tiden.

Hade jag sagt något så hade halva Hallsta fått bikta sig bara av vad de hörde.


Men det var inte slut där.


När jag sitter i värsta tänkbara trafikstund, äntligen mot hemmet, så ringer det. 
Jag ber Ida svara för att jag inte hade lurarna med mig så jag kan prata handsfree.

Hör hur hon svara lite...försynt, Ida-snällt och artigt, och så får jag höra vad kärringfan i andra änden säger och jag gör bara tummen upp åt Ida. Det är ju inte hennes fel att de där inte har huvud för mer än prydnad!! Men jag hade lust att tvärnita, slita åt mig luren och skrika åt henne att hon kunde FAN TA OCH OCH HÄMTA DET HON GLÖMT INNAN JAG SKULLE DRA HUVUDET AV HENNE FÖR HON ANVÄNDER DET JU TYDLIGEN INTE IAF!!!!  


Alltså..ska det behöva vara såhär?

De tar över ansvaret för mitt barn. Och för andra lägret på raken så känns allt inte det minsta lilla tryggt och säkert!

Helvete!! Jag är så arg så jag skulle kunna åka upp å spöa upp den där kärringen!!


Så.

VI ska nu alltså få HÄMTA en packning som DE glömt! PÅ MÅNDAG!!!???? 

Är det bara jag som anser att det här är ren skär idioti från början till slut?


Om jag får bestämma så ska inte Ida gå kvar på det där skitet. Och om hon ska så ska Kaj skjutsa och hämta henne från start till mål för jag törs inte ge detta en tredje chans. Nästa gång har de väl tappat bort hela ungen för mig. 

Och så sitter jag inne för människorov innan den dagen är slut. 


Så.

Jag hade visst en anledning att bli arg idag med.

På tal om överdrift och orättvisor.


Av csa - 31 maj 2014 12:10

Somnade ifrån allt igår. 21...zzzzz.
"-Vad händer..?"sa nog kroppen och väckte mig kl 2 imorse. Jättepigg! :/
Sen gick det si och så...och klockan 6:30 gick dammsugaren och golvmoppen varm.

Sambon försvann på domaruppdrag. Ska nog inte skriva så mycket angående det...
Men timpenning för hundvakt...va ligger den på nu? Det borde vara lite högre för valpar också kan jag tycka!!
Och just nu är hon väl inte överdrivet jobbig...men...nåt ska väl jag få som creds...någongång!

För övrigt är det ju MIN hund i bakgrunden som lär upp...mao...vi är rätt viktiga i hela alltet.

Tittar på galningarna som springer maraton på tv. Jag vet. Ikke hundfolk anser det samma om en sån som mig.
Men det får de mkt väl göra.
Det finns idioter inom alla kategorier.

Snart får jag åka och hämta upp Ida!! Guuud va jag har längtat efter henne!!! Hon kommer ha mycket att berätta sen. Antagligen hålla låda tills hon somnar.
Vi passar på att gosa då länge, jag o Hannah. För sen får vi nog inte en lugn stund.

Mindre blåst idag. ?
Lite sol ?
Regn tidvis ?
Och det var dagens väderleksrapport från här o nu.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards