Alla inlägg den 13 september 2015

Av csa - 13 september 2015 18:53

Det blir lite ovanligt långt inlägg idag.

Över en kopp kaffe. Ledig stund. 


Börjar med det viktiga.

  Min dag. En fin runda i skog och mark. Riktig energikick. Jag dammsög och plockade t o m idag!!! 

Gamla trevliga områden gicks igenom. Nya områden undersöktes. 


 

I trollskogen. Förväntan. På väg mot nytt äventyr! 


 
Börjar bli höst nu va? 


 

Det är aldrig lätt att välja väg där den skiljer sig...  Höger-Vänster-HeltomMarsch! 


    Jävlars vilket enormt område de skövlat!!!   


I samlad trupp igen. Mot vilseland...


 

Sen blev det snårigt och knöligt. Fina stigar försvann plötsligt och blev till ingen stig alls!? Och hade inte lilla mobilkartan varit med oss så hade vi nog varit ute och gått ännu. För dit jag pekade och var tvärsäker, finns inget att hitta på.    


 

En snok   (enligt en av alla...#skakarpåhuvudet...jag-vet-inte-vilket-nätgodkänt-ord-jag-ska-använda-nu...  ...så...jag skriver ett egetkomponerat:...DA.)

Återkommer i ämnet.  


Men för oss som var på plats, studerade, upplevde... Nej, den var naturligtvis inte en snok. Inga gula fläckar men andra känn-igen-märken och strax framför tassarna på Bosse när jag fick se den. Nu i efterhand så kan det inte vara på annat vis än att jag och Hoffa strax innan måste klivit över den.
Tack gode Gud att ingen fick sig ett bett!!!! Hade lätt kunnat klampa på den kan jag säga.
Jag studerar inte direkt marknivå när jag är ute och går. Jag har svinfobi och ser vildsvin i alla buskar, träd och diken när jag är ute. Men annars ser jag rätt selektivt. 
Inte för att jag vet vad jag skulle göra om ett svin eller flera dök upp direkt... Men jag gissar att jag dör knallfall på plats och behöver inte analysera det mera. #punkt


Tyvärr jättemörka bilder men...


     

Hann knappt "återhämta oss" efter ormen så dök nåt annat upp på vägen framför.

Hon stod länge å kollade på oss. Innan hon bestämde sig för att kliva fram.


 

På väg in i i "andra skogen" med sina två kalvar hack i häl.   


Men sen fick det räcka med nya bekantskaper. Hoffa visade tydlligt hur väl utvecklat väderkorn han har och jag fick höra både ett och fler visdomsord på vägen. Älg med barn är inte nåt vi behöver reta upp. 
Killen som ser nåt kul i det mesta han!!!   


När vi väl var hemma igen så kan vi väl summera kartan lite lätt...  



Högervarv.
Vid lila stjärna var någon (inte jag!  ) inte ett dugg orienterad.

Vid röd stjärna var vi alla smått vilse.

Vid blå stjärna träffade vi "snoken". Hehe...

Vid gul stjärna mötte vi älgarna. Eller de kanske var kaniner?   


Och för att återgå lite...


Fått flera frågor senaste tiden om varför jag typ bojkottar FB m.m

Varför man ens undrar är ju en fråga i sig...   Saknad? Behövs det...goda ord där? De som frågat har fått svar. 

Men. Jag har mina orsaker som är mina och inget för kleti och pleti. 

Däremot kan jag ju inte påstå att jag saknar en hel del av 'et. Som idag då. När man väl lägger ut en bild (...ja, tänka sig att jag gjorde det...) så ska det då såklart komma någon som ska poängtera nåt, gärna smått nedvärderande, kan jag tycka.

Det finns ingen anledning att dumförklara t ex mig och mina tycken. Jag kommer bara hugga emot eller nonchalera skiten och dumstruten är där den hör hemma. Men det finns folk som tar illa upp. I just detta fallet skulle man, om man vill, tolka det som om någon av de andra "kommentatorerna" var smått dum i huvudet som inte gillar orm! Faktiskt!!! Och vem fan har rätten att dumförklara MINA vänner???? i MIN logg dessutom? 

Var dig själv! Fånga dagen! Tro på dig själv! Var dig själv! Visa respekt för att inte alla är lika!  Vi bor i ett fritt land och har åsiktsrätt!!!

B U L L S H I T .

Säger jag då. Om det nu var så...varför ska det klankas på folk som yttrar ett eget ord av tycke? Vart stoppades respekten för åsikt då??? 
Alltså, om man inte har nåt sakligt att komma med...varför lägga ner energin på att t ex ens tro man kan tala om för mig hur jag ska tycka, tro och tänka? Det gjorde jag innan jag la ut min bild/text eller kommentar! Jag funkar lite så. Säger och gör det jag gör - pga den jag är och vad jag tycker! 

Man behöver inte kolla på mina bilder, läsa mina texter eller bry sig i det hela taget om vi lever om det nu stör så förbannat!!?? Om nu någon inte ställer en fråga rätt ut i etern förstås. Då får man nog räkna med 3 miljoner besvär... 
Har den senaste tiden skakat så mycket på huvudet åt bl a alla dessa "klankerier" som tydligen bara måste basuneras ut, så varenda lös skruv jag någonsin haft har nog antingen halkat rätt eller ramlat ut genom nåt öra vid det här laget.


Varför man så hårt försöker va ett smart-ass bakom tangenter, förstår jag dock inte? Om man inte håller med...bry sig inte. Lägg ut sitt eget tycke och smak. Scrolla förbi irriterande bilder. Läs inte texter. Och framför allt - kommentera inte!! Hur svår kan de vara? Eller hur tänker man? Om vi nu är så förbannat vänskapligt kära i varann...varför måste man då nedvärdera allt och allt? 

Alla kan inte tycka lika. Självklart inte. Men det är sååå många som ska försöka hävda sig på bekostnad av nån annan! De fattar att de liksom bara framstår som ännu dummare då va???? Annars bör någon ta hand om de stackarna...
Jag kan dagligen se massa bilder, delningar och påståenden jag totalt inte håller med om. Tyvärr så missar jag nog också en hel del som kan vara kul/intressant för att jag scrollar och inte orkar läsa om hur rasistiska alla är som inte jublar över massinvandring...till exempel. 


Jag tycker som jag tycker. Jag håller inte med. Jag anser inte att jag vet något bättre än det jag vet, kan och har. 

Jag fångar inga dagar. 

Jag sover gott om natten. Allra helst i min husvagn. 

Jag har rätt mycket uppbokad fritid.

Jag hinner inte allt. Och jag har lagt ner att försöka hinna allt också. Det bästa valet någonsin!! 

Så försök inte ändra mig. Eller sätta ord i munnen på mig. Eller lära mig nåt jag inte bryr mig i. 


Men. Jag ska inte förkasta nätet totalt här när jag nu har fått fart på fingrarna.

Det finns faktiskt bra budskap jag kan nicka åt. Här är en.


 


Eller för den som så vill.


 

Kommentarer på den?


ps. Kommentera nu inget innan du läst hela texten och förstått den. Och om du inte förstått den...kommentera inte...  

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards