Alla inlägg den 20 september 2015

Av csa - 20 september 2015 23:21

Sådär jag. Nu hade vi tagit oss igenom v.38 utan allt för stora problem och fallgropar va!?


Själv har jag haft en MYCKET BRA dag!

Lite för mycket kan tyckas, men det har liksom gått bra. Då så! 


Började med att klockan väckte mig med ett ton av grus i ögonen... Skyller tröttheten på strömmen, som gick igår kväll utan förvarning.  

Sen blev det Ekliden vid 10.


   

Vilken spänning!!!

Vilket gäng brudar!!

Målvakten   Min!! Tuff, envis och inte minst modig. Själv hade jag sprungit åt andra hållet när hon står kvar eller går emot. Jag är imponerad! 

Matchen slutade 1-1.


Mina föräldrar kom också och kikade vilket var trevligt!! Kul att farsgubben är så pigg igen!! 


Funderade en stund vid hemkomsten på vart Prio't för dagen skulle läggas. Men bestämde oss för att älgjakten snart är här. Lika bra att bruka skogen så mycket man bara orkar innan man inte kan gå ut mera. (Jag och mina horn kan säkert misstolkas...  )


Om man räknar bort att vi blev antastade av en Leonberger så var det en skön, lagomt varm för mig, lite för het stundtals för hundarna men alldeles perfekt sträcka för klimatet/dagen/alltet!!


 


Leonbergern. Den hade lite tur idag. Valde bort herrarna (varav den ena gurglade lätt nere i strupbotten över att han kom flygande över hans dotter!!!) så med mina förmaningar lockades den med särbon och hans primadonnor (tikarna) in på sin gård igen. Sambons kommentar: Fan va du är smart!!

Som om DET var en nyhet????   (Eller va säger du L-P?  )

Kommer det en lös hanhund med attityd är det liksom bättre att han får hänga i röven på två tikar än att hamna mitt emellan mig och mina hanar. Framför allt så blir det nog billigare. 

Tessi. Den där lilla saken liksom... Hon är INTE kastad bakom lösnaglar och pudervippor hon inte. Först blev hon såklart lite chockad över att ett stort lejon kommer flygande ut ur en granhäck och på henne dessutom!! men sen ska ingen komma och tro att hon tänker "flicka" ner sig inte!!!   Ställer upp sig med bister min: "-Hit men Inte en millimeter närmre" ditt aber!!!"

Hon är förbannat cool den lilla måste jag säga!!!! Man ska inte döma hunden efter håren är annat ordval.  


Sen blev det som sagt trevligare än på länge!!

(Inne i skogen som trevligast om Hoffa får säga sitt. Många bad bara MÅSTE tas!! Typ.)


 

Fler bilder tog jag inte inne i skogen tyvärr.


F  

Efter 9 km så är man här, utefter den rundan vi gick.

Den där fina bilden med alla hundarna ståendes bredvid varann... Visst syns den bra!!??   

       

Så fint!!!


Hem kom vi också.

Jag hade en medåkare. Sprang för livet. De gillar ju inte mig så jag förstår den.


 


Döttrarna hade påbörjat nedmonteringen av studsmattan. Vi gillar ju att ha den förvarad inne under vintrarna (fått för mig att den håller bättre då) så resterna plockades också bort...och då behövdes det ju klippas gräs där den stått...och när man börjat klippa så måste väl resten också klippas?...


Sen var det dags.

Badbaljan för 3 av 4. Doris var inte nååå skadeglad...(eller jo). Och jag tror jag hörde Hoffa muttra något om att han redan hade badat klart!!  


Sånt tar lite tid. Allra helst själva torkandet...


 

Efter- och Under-skoj-bild. Skulle man kunna kalla't. 


Men när alla är badade, torkade och kramgoa. Då känns det lite bättre.


Nu är jag dock mindre än en minut från att sova.

Imorgon vardag igen. Jobb. Klockväckning 5... Och en analkande vecka med massor av ToDo's. 


Sov gott! Må gott!


Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards