Alla inlägg den 3 juni 2016

Av csa - 3 juni 2016 23:30

Skulle jobba kortdag idag.

Tänkte jag.

Hade ju långfredag...men chefen har ju bestämt att jag gör lite som jag orkar för tillfället. Har ju en uppsjö av flex så...


Men jag orkade. Hela vägen till 16. Bra Stina!!!


Det bästa med dagen var väl monstervädret som kom vid 14tiden. Holy Shit!!! Kan säga att på en kvart gick "världen" från att vara stillastående hetta med typ tropiska vindpustar till blixtar och dunder och ösregn från alla håll. Ja, ni vet, Stina-väder!!!    Det är verkligen något som imponerar på mig. Finns inget bättre än när man kan sitta på altanen och känna backen skaka, och blixtarna far fram som galet. Vädrets makter. Lite som Stina. Går inte att bestämma över eller kontrollera.   


Något underhållande de Lux blev det när vi försökte få en chef att fatta att det regnade "lite" ute. (Han var placerad så han inte såg ut eller hörde ut heller, för den delen...)

Han trodde oss såklart inte. Det kan ju hända att vi djävlas med varann litegrann sådär på jobbet... Så han vägra tro oss.

  

Vi skrattade. Öppnade en port för att analysera läget lite...Det svämmade in ett hav av vatten direkt.

Ojoj...


Vi fortsatte med vårt och rätt som det var så mötte jag denna karln/chef... Han såg ut som en dränkt katt.

"-Va fan!!!!! Jag hade ju både fönster och takluckan öppen!!!"


  . Den uppsynen. Och de bilderna man får i huvudet av vilt vevande för att få upp fönster och stänga luckan typ samtidigt.

Varför missade man detta???? Hade ju varit en vinnare!!!


Efter en miljard (typ) svetsningar, spritningar och allt som hörde till min dag så kom jag hem och hade fått post.

De där kuverten duggar tätt nu...


 

Lite närmare håll på tisdag. Bra det...


Alltså jag gillar inte att googla saker å så. Allra helst när det gäller sjukdomar...å så...

Men jag var bara tvungen att slå upp detta efter som jag ska på CT och inte MR. Det lilla jag lästa mig till var alltså att detta är strålning inblandad i, vilket det inte är på MR.

Ser INTE fram emot att åka dit i 2 timmar innan för att halsa massa äckligt kontrastmedel dock...  Och även typ i blodet som jag fatta instruktionen.

Fattar inte riktigt hur rtg av buken nu gått till CT buk/bröskorg... Men man kanske gör så när man hittat nåt och ändå ska kolla??? Vad vet jag...

I got to do what I got to do. Och de behöver iiiiiinte hitta nåt mer än det jag redan har!!!   


Trevlig helg alla fina!


Av csa - 3 juni 2016 00:24

Idag kom det ett fett kuvert. Många papper som ska fyllas i.
Vem fasen minns vad man åt för p-piller...typ...1990???? Inte jag.

Men att få kallelse så här fort.... Det är bra!!!

Eftersom jag inte är som andra...och har svårt att vara nåt annat heller...så talar jag om vad som mig felar. För nu vet jag.
Just idag orkar inte jag med att få höra plumpa frågor och påståenden. Svara på yttranden i stil med: "-Men!!!??? Är du aldrig frisk??? Har du varit hos läkaren???"

Så. Nu vet "hela världen" varför jag är trött. Har feber. Inte orkar. Inte vill. En utslagen kropp som gör ont...och en knopp som vägrar acceptera det.
Idag!!!
Imorgon kanske jag bryter ihop i tårar. De vet man inte.
Men lite förståelse för att man är lite slö...det borde jag kunna få nu.

Men. Just idag är jag nöjd. Grät imorse. Men sol och fotboll på kvällen....Rätt ok torsdag va???

Fick avsluta dagen med att skratta åt sambon. Blev väckt av en hel Minionpatrull. Fy fan!!! Varför har vi inte kameror i huset???? Hade helt klart spelat upp filmsnutten om o om igen när han jagar minioner som gapar och skriker.
Aka. Min ringsignal på mobilen.
Men...de fatta ju inte en halvsovande gubbe. Hahahaha!!!!!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards