Alla inlägg den 17 juni 2016

Av csa - 17 juni 2016 23:45

Det går upp och det går ner.

Men det gör solen också. Varje dag.

Sjukskrivningspapprena kom idag. Diagnosen. Åtgärder. Koder. Har faktiskt gått emot mitt eget tycke och googlade på dem. Och faktiskt. Jag blev glad. Glad över att allt det stod om mitt skit faktiskt har gjorts!! Man borde gå igenom både UL, CT, MR, biopsier...för att sen börja med det jag gjorde i tisdags.

Jag har nog hamnat rätt.

All läsning var väl inte som ett löneförhöjning direkt. Men det kan jag ju inte göra något åt. Det är som det är. Och snart har en vecka gått.


Problem är till för att lösas. Jag tror de löser mitt. Vad har jag för val...mer än tro?


Man får iaf vara glad över att man inte skapar dumma problem åt sig. Problem som folk frivilligt ordnar. För en liten stund i rampljuset. Hur lågt kan man sjunka...av egen vilja? Eller är man bara så dum? Alla vinner inte på Triss. Den där rika släktingen med miljarders dollar testamenterar inte. För den finns inte.


Låt oss prata hund. Ett av mina energidepåer.



   


Någonstans har jag fått för mig att mina hundar har ett ganska bra liv. Nu. Efter några års erfarenhet tror jag annat. Jag tror de har ett jättebra liv.

De får vara hundar. De är bortskämda. Bara att få ligga på gräsmattan och smaska varsitt fredagsben. Att bli borstade på, få klorna klippta och oftast badas innan de har knutar bakom nåt öra. Att få magen kliad. Bus. Lek. Gå fria på långpromenader. Sova inomhus precis vart lusten faller på. Inga stängda dörrar. Inga grindar (om det nu inte är något höglöp och någon minut skall spenderas tillsammans osedda of course. Inavel eller blandavel har jag inga planer på att börja med. Jag är inte pengagalen till vilket pris som helst.)

Ser det som en självklarhet.

Har sen länge insett att så har absolut inte alla det. Inte ens de blankaste, vackraste. Tycker det är riktigt tragiskt. Somliga sitter i hundgårdar hela dagarna och även dygnen runt.

Jag har också en hundgård. Den skulle nog inte de där Kennelkonsulenterna godkänna. Halvmetrar med höjd på både brännässlor och annat ogräs. Och jag är stolt över det!!! Det betyder att ingen behövt visatas där på flera år faktiskt. Våra hundar har inte många minuters ensamtid om dygnen. Det har gått bra för oss, så sett, de senaste åren. Skulle kunna riva hundgården. Men hoppas istället att få ordning på den så den kan användas mera. Om jag ska och handla så tycker jag mindre synd om min hund om den ligger där i skuggan och har det gott i friska luften än instängd i hetta. Om nu bara någon ville komma förbi med ca 50 markplattor och ett ton singel...

Nej. Jag är inte alls emot hundgårdar. Jag är emot att ha hundar boendes i dem. Men det är ju Mitt tycke det.


 

Varför inte fixa den så bra att den går att använda den till något helt annat...också...?!   


Dagen har varit positiv i annat.

Kryssningen blev bokad. 2 matcher fick Ja. Middagen var bäst. Efterrätten orkades inte ens med.


Nu har redan klockan gått in på lördag.

Det blir nog en hel del fixat. Jag har en önskan. Det är att ta mig ut och gå lite.


Ordet är latin och betyder ordagrant "född för att vara ond".

"Född att vara ondare". Det måste vara min benämning.   


Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards