Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Lite putsande och karl-löst helgtillstånd

Av csa - 18 april 2010 00:00

Helgslut strax. Det här får med andra ord gå fort!

Kom ju hem i jäkligt tillstånd i fredags...mådde dock som folk i lördags och tur var väl det. Fick hit mamsen så barnen och hundarna fick lite umgänge när jag skjutsade K till tåget som skulle ta honom till Göteborg...Lindome...dragtävling. Dit kom han och hem kom jag igen.

Här blev det första stadiet av rensning i döttrarnas skyffe. Behövligt!! Men en hel del kvar till veckan att ta tag i inne på det rummet...phu!!!

Mamma...ja hon sattes i fönstertvättande!  Jag HATAR ju sånt...hon gillar det. Vassego mammsen!!

Dagen ramla fort fram och vi blev medbjudna på middag hos päronen. Tackar man ju aldrig nej till.

Kvällen blev en enda stor sockerkick. Mkt godis och mkt fnitter. Tjejigt värre med andra ord.  Hundarna höll för öronen...

Söndag idag...eller imorse fick jag en chock. Hade klockan på väckning men måste ha slagit av den eller nåt.... Vakna till vid 8:30 och heeela ligan sov ff!!!  Väckte faktiskt hundarna och släppte ut dem på pinkning medans döttrarna skakades liv i, varsamt...

Mammsen kom idag igen. Men pappsen bifogad. Bra där!! Två fönstertvättare är ju alltid bättre än En!   

Själv tog jag med Dante ut på långis. Härligt soligt!!

När jag precis hade kommit hem så kom snön!?!?!?
Och lite hagel???
Och så lite mer snö???
Och så kom solen...och jag tog med Bosse och Falcon ut. De får ju gå ungefär lika långa promenader numera. Bosse ska ju hållas lugn... Men eftersom han varit så duktig i koppel i några dagar nu så släppte jag honom på fältet så han fick busa av sig lite. Det var blandade småhopp och baken intryckt under sig som gällde. Ingen kan väl tro att han blev ormbiten tidigare i veckan och var dålig inte... Hoppas bara att han inte har fått några inre men bara. Det visar väl återbesöket sen.

Kom hem. Skura lite på badrummet...fönstrena sköttes fint av de jobbade tu...jag och brudarna gick ut och de cykla för brinnande livet medans jag skala lite päls på doggsen. Utställning snart eller??? Päls finns att hämta, utspritt i trädgården för de som vill ha . Själv föredrar jag den på dem. De verkar misstycka. Men inget å göra åt skiten.

Päronen fick ledigt när de blev klara...vi åkte på pizza-shopping och sen har det gått lite tid åt golvvård, badning av barn och så sambons hemkomst förstås. Pratglad var han. Var det ingen som svarade honom där nere i Götet???  Tror han klarade av att bli du...domare!?? Styrelsen har väl sista ordet kan jag tro... Men helt ärligt så vet jag inget om det där draget.  Sorry! Men jag är bara ärlig...

Nu nattinatt. Upp vid 5 och så är en ny vecka i rullning igen...



//Stina
 
Komm.:
shanie:
Bra att det verkar gå bra med Bosse . Skumt det där med tanke på senskador men ni fick ju honom fort till behandling och då brukar det gå bra !!

Utställning med berner när det våras ? Ja om du gillar att borsta bort halva pälsen först , jisses som Bastian fäller!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards